mer bilder...

tar en after beachdrink...

(jag) Här i Chania stad

Peter ( Chania stad)

(chania stad)

Jag och min älskling i solnedgången

Utsikt över Chania och agia marina

Ön ni ser här, hade vi utsikt över varje dag när vi låg på stranden. Tyvärr kunde vi inte besöka den, för man får bara åka till den ön en dag om året och det är Greklands nationaldag, och den är den 25 mars. Men den var fin att titta på..

Grekland-Kreta

Nu är semestern redan slut. Två veckor som gick i rekord fart!! Som tur var hann vi få en vecka i solen. Vi fick tag i en sista minuten, det är vi jätte glada för. Det var en resa, fre till fre. Men innan Grekland, såg vi till att vara lite i Uppsala, vi var med min familj och så träffade vi vänner. Var och fikade med Carro, Nina och Gennet. Det vae jätte trevligt, det var ju ett tag sen man var i Uppsala, är tyvärr inte där så ofta som man önskar.

Fredag: Mamma skjutsar oss till flygplatsen, jippie, resa till solen.... Vi anlände ca 15/16 på eftermiddagen, det första vi gjorde direkt efter att vi checkat in var att hoppa i badkläderna springa till poolen, hoppa i och svalka sig, sen var det med raka steg vi gick till poolbaren och beställde oss en kall var!!! As gött!!! Thats life!!
 poolen plus baren.

På kvällen var vi ut på en liten promenad såg oss lite omkring.
 Valde ut en restaurang som verkade bra och åt god mat. Efter att vi ätit oss mätta gick och köpte med oss lite öl.
När vi kom tillbaka till hotellet, tog vi oss en varsin kall och satte oss på balkongen.
Men det blev inte en så jätte sen kväll, för att vi skulle upp relativt tidigt för att äta frukost på hotellet innan vi skulle ut och pressa i solen, haha
På dagarna var vi på stranden och solade och badade, åt och drack gott!!!
Och kvällarna lika så.  Jag måste säga att det är livet. Sitta i en solstol, med lite lagom sol på sig, man har en bok handen, som man kan lägga ned i bland, bara för att titta på folk och den fina utsikten, och bara för att andas och njuta, och på det lilla bordet vid solstolen står det en kall och god en!!! Det må jag säga är livet.

Lite bilder:

lifeguard tornet! Där satt de varje dag, (fast definitivt inte hela tiden)

Stranden

Här låg vi varje dag!

Slappar vi poolen efter en dag på stranden.

Här spelar vi minigolf, ska tilläggas att Peter vann bara över mig med 10 poäng!! Ha!!

Peter i vågorna!! Det var jätte kul att leka i dem!

Jag!

Vi!

Det kommer mer bilder!!! De här bilderna var från början av veckan sen kommer det fler från senare i veckan får se om vi har blivit nåt bruna... haha,

Resan var kanon, mindre kul var ju hem resan, där vi blev fast på Kretas flygplats i 12 h pga förseningar, det var mindre kul!!
Ha det bra!!

Puss

Är hos mamma!

Nu är jag äntligen i Uppsala, det var ett bra tag sen. I morse gick vi upp i bra tid, men frukosten drog ut på tiden, så vi var inte nere på stan förrän kl ca 12.00. Det vi skulle göra på stan var växla pengar, till våran Grekland resa. Jippie, har knappt fattat att vi ska åka. Sen skulle Peter hitta ett linne och förhoppningsvis en skjorta. Det gjorde han, en snygg oxå, på Carlings. Själv skulle jag ha en vanlig bas Bh, en som jag hade sett i Linköping, men där fanns tyvärr inte min stl, så jag tänkte att självklart finns den i Uppsala då,, men, men icke. Lite dumt att de inte har en vanlig bas Bh inne.... ja, ja, det får gå ändå... Efter stan lade vi oss i solen en stund, måste ju arbeta på brännan innan resan, hahha Ville en sväng upp till Gränbycentrum, skulle kolla lite där, då passade lillsyrran på att övningsköra..... Det gick bra fast man var lite spänd ibland. Kul att kolla in i en bra Vero moda, gillar de i Uppsala faktiskt. Var in på Gina med;) - Marina, jag gillade jackan, spec den rosa... Skälvklart hälsade vi på mellan syrran oxå de har ju flyttat hem, och gjort om i lägenheten. Tapeten i vardagsrummet var jätte snygg. Nu har mamma lagat mat, och det ska bli jätte gott. Sen kommer Emmy hit, så vi får träffas lite mer, det blir toppen. Imorgon ska jag fika med lite kompisar, det ska blir jätte trevligt. Kram

Jepp, var i Gränna igår...

Ja, nu har jag varit i Gränna. Det var 15 år sen sist. Kom inte i håg nåt nästan. Nu gör jag inget här hemma än att äta polkagrisar. Vi var där tillsammans med Peters föräldrar Aino och Tobbe.
 Peter på stranden med Tyzon, inte jätte varmt, men barnen badade och var lika glada för det.

Peter och Aino kollar menyn. Vi måste ju äta vanlig mat med, Inte bara polkagrisar.

Ett av ställena där de gör polkagrisar.

Här är ett till.

När vi väl kom hem var vi alla helt slut, jag somnade i bilen och Tobbe och Peter skrattade åt mig, när jag låg och sov med öppen mun.

Nu måste jag fortsätta packa, åker till U-a imorgon bitti.

Ätit, fikat och ätit...

Ätit, fikat och ätit det är vad jag har gjort idag.... Nu är min mage sååå svullen.
Var och fikade med Sandra och Marina, det var trevligt. Marina var det ett tag sen man såg, hon har haft semester.
Nu har jag ju min semester i två veckor, ska bli skönt.
I morgon ska vi åka till Gränna med Peters föräldrar, ska bli kul, jag har bara varit där en gång och det var när jag var liten. Då tog vi en sväng förbi där med mamma och pappa efter att vi hade varit i skara sommarland. Det var ca 15 år sen. Iza var typ nyfödd. Jag ska köpa polkagrisar, hihi ska bli gött

Familjen kommer snart...

Stod i duschen, hade börjat gjort mig i ordning för att gå på stan skulle träffa Sandra för att ta en fika, då ringer mamma och frågar om de får komma förbi... de har varit på semester på öland en vecka. De sa att de var här om en timme... så det var bara för mig att avboka fikat... och börja baka, så man har nåt att bjuda på när de kommer. Så nu sitter jag och väntar på dem..... men som vanligt tar det längre tid än de sagt. Så jag känner att jag skulle nog hunnit ta den där fikan ändå, men får ta det en annan gång, familjen bor ju trots allt inte här, så man träffar dem inte så ofta. Det kommer att bli ganska många i vår lilla lägenhet. Men att det inte är så städat får de ta....
Är lite sugen på att gå ut i kväll faktiskt... men får se om det är någon som är på.... fast sugen släpper nog så fort min musik tystnar och solen går i moln.
Kram

Nu äntligen har jag semester!!

Jepp, nu är äntligen den välomtalade semestern här. Ska vara ledig i två hela veckor, det ska bli super skönt. Det vi har planerat är en tripp till Gränna, sen ska vi till Uppsala och sen på fredag då åker jag och Peter en vecka till Grekland/ Kreta ska bli hur gött som helst. Måste bara fråga min kära mormor om hon kan ta hand om min älskade Tyzon medans vi är borta.
Ska bli super faktiskt att vara ledig en stund..... men jag vet att de här veckorna kommer att gå alldeles för fort, som lediga veckor brukar.... Det värsta är att jag redan sitter här med min cider och är ganska rastlös..... Vill hinna få ut så mycket som möjligt av semester, måtte det bara bli fint väder så är jag jätte nöjd.

Lisa kan jag ju heller inte vara med för att hon åkte till Göteborg i dag sen så ska hon vara borta en vecka där, jätte kul för henne för hon ska få vara med sin kära mor som jag vet att hon saknar.... Skulle också vilja åka till Göteborg, men det har vi inte råd med nu när ska till Grekland... Det får bli i höst i stället!!!
Skulle vara mysigt att ta en trip dit.

Nä, nu ringde min karl och bad mig gå ut med Tyzon han och David kommer hit med maten och den var varm. Grillad kyckling och potatissallad står på menyn..

Igår kom de hem....

I går kväll när jag kom hem från jobbet hade de kommit hem, skönt, men nu är det slut på friden... jag hade precis börjat vant mig i att vara själv;) Vid kvart i nio i går kväll gick vi ned till stan och tog en glass på karamello, den var jätte god, men dyr....
och så köpte jag godis, jag riktigt frossa, men ibland får man göra det med.

Idag jobbar jag sista dagen, sen börjar min semester på måndag.... Vad vi ska göra då har vi inte riktigt planerat än... hoppas att priserna på en sista min går ned!!! Vill ju åka utomlands.'
Hoppas att den här dagen går fort, efter jobbet ska jag ta mig en öl eller ett glas vin för att fira semestern,

Klarat en dag!!

Jepp, nu har det gått en natt och en dag... Jag klarade det, igår somnade jag med hjälp av en film. Men det funkade. Idag ska jag försöka ändå... man är ju trots allt vuxen.
Imorgon kväll kommer mina älsklingar hem, det ska bli skönt. Saknar dem mycket. Ska bli skönt att ha någon vid sidan av sig när man sover, någon man kan krypa intill.
Idag ahr det varit fint väder, kors i taket, det hade jag verkligen inte trott, jag vaknade faktiskt i morse av att solen sken in genom fönstret, Jätte skönt!!!
Nu har jag bara 2 jobb dagar kvar, sen är det semester.....

Kram

Ska passa på att gratta min bästa vän som fyller 26 år idag!! GRATTIS GENNET!!!!♥

Nu är vi alla snart officiellt närmre 30 än 20.. ajajaj, äh livet börjar vid 30 har jag hört!!

( ska till läggas att jag är jätte dålig på att komma ihåg folks födelsedagar!!)

Kram

Min älskling har åkt bort....

Nu har min älskling åkt bort på fiskeresa, kvar hemma ensam är jag. Tyzon är hemma hos peters mamma och pappa. Peter och tyzon åkte tidigt i morse, innan jag ens gick upp för att göra mig i ordning för jobbet. Jag tyckte att innan han åkte att det skulle bli skönt att få vara helt ensam ett tag, men nu saknar jag dem.....
Idag när jag var på jobbet, stod i kassan vid tillfället då det kommer fram en man och frågar om jag heter Michaela Eriksson, -ja, svarar jag lite tvekande, det visar sig att jag har fått blombud.....såå romantiskt♥. Fick blommor skickade av ♥Peter.♥ Så här såg de fina blommorna ut, det var världens finaste tanke. Jag blev jätte glad och överraskad.  Och såhär stod det på kortet:

Gulligt. Efter det här saknar jag honom ännu mer..... Hur ska jag klara 2 dagar själv, dessutom är jag mörkrädd....
Men det får gå, får titta på tv tills jag somnar.

Nu är det inte långt kvar till min sem, bara 3 dagar jobb kvar... det ska bli skönt att få vila upp sig lite, hoppas bara solen kommer fram tills dess.
Vi hade hoppats på att få åka på en sista minuten, men de blir bara dyrare och dyrare, för varje mm regn så höjs priserna med en 100 lapp, kul va? eller inte!!!

Den nya sommarplågan....

Den nya sommarplågan har det pratats om, jag hörde att de pratade om olika sommarplågor på radio, många av dem hade jag inte hört, visste inte vad de pratade om. Sen när jag satt och läste aftonbladet då stod det där att man kunde rösta på de där, så jag bestämde mig för att jag skulle lyssna på dem. 1. den här hörde jag de prata om på radio oxå hade inte hört den, men den toppar min lista, Jag gillar den och den fastnar i huvudet DJ Tune feat. Orremannen - Bag in da Box Den är kul, skarttade första gången jag hörde den...

2. en låt med Haddaway och Dr. Alban - I Love The 90's, oxå helt ok,
3.Kate Ryan - "Ella elle l'a, behöver inte skriva mer om den....
4. Miss Li och låten "Oh boy". och Kleerup feat. Titiyo "Longing for lullabies" var oxå med på den listan, men de låtarna klassar inte jag direkt som sommar plågor.... men, men.

Lyssna på bag in dag box.

Idag har solen skinit för fullt, och jag har varit ledig. Jag sa till mig själv att jag måste ut och njuta av dagen, ingen av mina vänner här var lediga, så jag åkte själv till bergs slussar... Det är första gången någonsin jag åker till ett bad själv. Modigt av mig tycker jag. Det var helt ok att åka själv. Hade min solstol och en bra bok. det funkade kanon.
Lite skär blev jag, måste jag erkänna... men förhoppningsvis blir det brunt sen hahaha