Två veckor kvar på Koh Lanta!!

Idag är det bara två veckor kvar här i paradiset, sen är våra sex månader här i drömvärlden över. Vi har haft det så hilma bra!! Jag kan inte fatta att tiden gått så fort.. Den har verkligen sprungit förbi. Man har nästan inte hunnit med.
Idag var vi nedpå stranden en kort stund, men efter lunch och Vera sovit en stund, fickvi ge upp stranden. Vera var alldeles för gnällig. (Hoppas att hon är på bättre humör imorgon). Men när vi kom hem blev hon på alldeles strålande humör och for omkring som en vildspoling. Vikände då att vi inte kunde vara kvar hemma så vi tog en sväng med tuken.. (som vi gjorde massor i början)
Vi hamnade tillslut i Saladan där vi sen åt middag. Jag kan inte låta bli att förundras över Thailand eller Koh Lanta, ta bara vägen i till Saladan (ca 7-10 km) Varje gång man åker dit ser man nåt nytt, tex en ny affär som öppnat, en annan som stängts, det står en helt ny byggnad, en annan har tagits bort.. o.s.v man blir så fasinerad, att det kan ske på loppet av någon dag.Underbart.
Idag var det jag som sövde Vera, vi brukar ta varannan dag. Idag gick det fortare än vad det brukar för mig. Vi har för er som inte vet slutat med tummen!! Hon söker fortfarande den, men jag försöker undvika det in i det sista.. och jag må säga att det har inte varit lätt för mig heller, för det är ju bara så mysigt (för det mesta)
Nu blir det en Chang och solsidan.. Livet är bra härligt♥

Lördag

Idag har vi hållt oss hemma. Vera är inte kry än, fortfarande feber. Fast vädret idag har varit jätte fint.
Vi tror att det är Veras tänder som spökar, håller tummen för att det inte är vattkoppor (inte än) (det går tydligen på ön)
Vi har varit ute en stund dock, lekte lite med vatten ute och sen var vi ute ett tag och pratade med Sassie.
Sen har vi bara tagit det lugnt. Hoppas att hon är bra imorgon... vill till beachen.
Nu har vi bokat Bangkok resan + hotell;) Blev lite dyrare än vi tänkt.. men, men vi får ta det, det är ju sista resan på länge!!
Vad ska ni göra denna trevliga lördag kväll?
För oss blir det nog en tidig kväll, kanske en film.

Bilder...

Vera tränar inför Sverige och har strumpor på sig.. det gick kanon!!
trycker i sig vattenmelon- som hon älskar!!
tuff brud på stranden♥
På väg hem efter en dag på stranden.
Vera provar gympadojjor och strumpor.. även det funkade super♥
Vera leker på en restaurang med leksakerna som finns där...
åker rutchkana
leker..
Jordgubbar♥ Varför är inte sverigesjorgubbar pakiterade såhär...
mmmm.. Köpta i krabi tills kvälls fikat:)
Ha en bra helg!!♥

Äntligen

Äntligen är nätet tillbaka.Super skönt. De senaste dagarna har varit ganska molninga. Men det är ok.. bara solen kommer snart... måste ju pressa så att jag blir extra crispi tills jag kommer hem;) haha
Idag har vi varit till Krabi för att den sista gången förlänga vårt visum. Sen var vi en sväng till Tesco Lotus (ett köpcentrum) Blev inte där så länge, då V var hängig och kändes febrig. Får se hur det utvecklar sig. Dock var hon i lite bättre form i eftermiddags, så då fick hon och jag gå över till grannen och leka lite. Nu vankas det snart middag och v är jätte trött.
JUST DET: Jag åt världens godaste glass i dag. (färsk glass utomlands jag vet, men kunde inte stå emot så jag testade) Och det var det bästa jag ätit... Dairy queen.. så gott åt choklat brownie..mmm säger jag bara...
Bilder lägger jag upp i kväll.
puss

Regn..

Idag har det varit grått hela dagen och under eftermiddagen kom regnet. Villket inte gjorde nåt idag. Men imorgon vill vi att solen skiner igen. Vi har idag åkt lite tuktuk, vi åt lunch på någon grekisk/thai restaurang, och sen åkte vi lite medans V sov. När vi kom hem var det grått och trist, så P åkte och fixade lite fika bröd,så gick vi över till grannarna så de små fick leka lite och vi andra fikade. När vi satt där, börjde det åska och blixtra massor och sen kom regnet.
Skönt behövdes lite regn. Men bara idag.
En nyduschad busfia. Som även hon hoppas på sol imorgon, så vi kan gå ned till stranden och leka.

Grått..

Idag är det grått här i Thailand och regnet ligger i luften!! Hoppas att det kommer en skur! För efter regn kommer solsken.
Vi är fortfarande hemma. (tycker inte att det är strand/badväder) Snacka om att man är bortskämd. Men vi åker ned till beachen snart för att äta lunch på någon mysig restaurang.
Det enda som är jobbigt att vara hemma så här är att våran busfia klättrar på väggarna.
Busfia:
Ha en underbar måndag.

100-åringen

Glömde ju att berätta om boken jag läst ut.
Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann - Jonas Jonasson
Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. En super bra bok. Humoristisk. Härlig och man vill inte sluta läsa.
Här i Thailand har jag sett massor som läser denoch alla i min omgivning har läst den och alla älskar den. Ett bra boktips!!
Kramar

Nu har fam Knutsson åkt hem

Nu har Petersbror med familj rest hem, så nu är vi ensamma.Har haft besök i mer än en månad, så nu är vi lite -jaha vad ska vi göra nu!!
Men nu blir det bilder från de senaste dagarna.. alltså ons, tor och fre:
Här är måns som tyckte det var lite kallt i Thailand;) Nä då..
På kvällen åt vi inne i Saladan:
Killarna tog massage:
Och jag och Emma tog hand om barnen, som vanligt;) hihi
Då fick de varsin glass.
gottis...
Efter att karlarna kom från massagen, sprang de raka vägen ned till vattnet och spela boll..
men det kom lagom upp till Happy hour;) Och dagens drink var Mojito... den är verkligen god på Relax.
Här sitter alla och njuter av drinkar,sprite och den fina solen.
Dagen efter var det stranden som gällde igen, fast då hängde vi på moonwalk stranden. Tidigare den morgonen hade Peter hjälpt Stefan och Emma och Måns att flytta alla väskor hem till oss. (Sista strand dagen för Knutsson)
Barnen har hittat varandra och leker som aldrig förr:
Bröderna:
Jag och min älskling:
jag och Emma:
Kvällen spenderade vi hemma hos oss, det blev pizza och pepsi och Solsidan. De skulle upp tidigt så de blev en tidig kväll. Tidigt i morse vinkade vi adjö. Sen hann vi inte mer än lägga oss innan Vera vaknade. Så idag har det varit en ta det lugnt dag. Vi tog ett dopp i poolen och sen åkte vi en sväng så att jag fick klippa mig. Det var tredje gången jag klippte mig här nere... fasen vad mitt hår blir slitet. I och med att de åkte och de var de sista till att besöka oss.. insåg vi nu att slutet på våran underbara resa börjar närma sig..:(
Vi ska njuta som bara den av de sista veckorna här.
Ha en underbar lördag kväll.
kram

Vera dansar

Det är ingen hemlighet att våran dotter älskar musik och hon älskar att dansa!!
Imorse väckte hon mig genom att hon låg och sjöng och gjorde rörelserna till imse vimse spindel..
Världens sötaste.
Här får ni se hur det kan se ut när hon dansar. (det här var igår!)

Ha en super bra dag!! Nu ska jag på massage.
Kram

alla <3 dag och tisdagen..

Alla hjärtansdag började med en snabb jogg för mig, sen var det ned till relax som gällde för jag och Emma skulle på massage, jag hade beställt fotmassage och Emma Thaimassage. Det var skönt. Sen hängde vi på relax hela dagen och sen några timmar senare var det dags för grabbarna att få massage och de båda tog thaimassage.. Peter somnade under sin massage så hon som masserade honom fick väcka honom när massagen var slut;)
Det var happy hour där så det blevnågra drinkar..
strawberry margarita.. den var ljuvlig!!
Måns har barhäng med pappa.
Vera och sin pappa är i restaurangen och äter.
sultar på min drink.
Kvällen spenderade vi sen inne i Saladan. Blev lite shopping, sen åt vi en riktigt sen middag på PaPas.
Det var trevligt... men inte alla <3 dag inspererat.. hihi
Idag var vi till Klong Jark, där hade vi en riktigt trevlig dag på stranden.
Vera älskar sanden!!
v och m bråkar om spaden
Tänk så skönt man sover i en hängmatta.
Det var en riktigt härlig dag på Klong Jark. Måste tilläggas att det var inte bara Vera som sov i hängmattan utan även hennes pappa och farbror sov gott i dem:)
Vi tänkte att det skulle bli en tidig kväll i kväll, så vi åt middag på moonwalk, det blev en mix grill tallrik, och det var gott, så vi kanske hinner med det en gång till innan Knutssons åker hem.
Bus-ungarna tittar på moonwalk fågeln.
Imorgon blir det nog relax hela dagen.. Jag och Emma ska i alla fall på massage kl 10, det ska bli hur skönt som helst.

Koh Rok

I dag har vi åkt en speed boat tur till Koh Rok + snorkelturer. Först åkte vi till Koh Rok där lastades maten av, och de som vill kliva an fick göra det, men vi satt kvar för båten skulle åka till två snorkel ställen.
Fam Knutsson på båten.
Peter och jag turades om att snorkla, det var helt ok, jag klarade av att snorkla ensam, vilket gjorde att jag var stolt över mig själv, den rädslan kanske börja försvinna lite! (men det var självklart andra människor i vattnet då)
När vi sen kom tillbaka till ön så var det dags för lunch. Den var helt OK!
Under lunchen fick vi se en hel del varaner.. lite spännande.
Efter lunchen var det bad och mys på den under bara stranden♥
Barnen älskar ju att bada.
Och det gör vi vuxna med men i bland hinner vi lägga oss ned för lite lapning av sol:
Super härligt!!
Vattnet var jätte klart, och det var riktigt härligt att bada. Jag själv var i massor och badade och lekte med Vera.
Sanden var jätte fin korning, det var nästan som man gick på potatismospulver, och det blev inte sådär varmt som sand annars brukar bli.
Barnen var jätte duktiga på båtturen oxå.
Efter lunchen och badandet lämnade vi Koh Rok för ytterligare en snorkling, sen satte båten av mot Koh Lanta och den härliga resan var slut.
När vi kom hem blev det en lite sväng till gymmet för mig. Sen var meningen att vi skulle ut och äta,men det blev ändrade planer,för Emma mådde inte så bra. Så det blev hämt mat från Papaya för oss.. gött.. och nu har jag även tryckt i mig glass och några glas pepsi.. Ha en bra lördag kväll.. nu blir det film!!
Kramar

Dagarna små.. rullar på..

Testa snorkling utrustningen..
Nu ska jag snorkla!!
ett glas vin i hängmattan.
Måns tar det lugnt vid lunchen!!
Vera gör som Måns.. chillar..
Måns får flyga
Vi ser på fireshow
Badar i pool
måns
Var och mata elefanten, det gillade Måns.
Peter och Stefan kör fiskspa.. och det gjorde jag och Emma med..
Som sagt dagarna rullar på, och vi solar och badar och äter och dricker, det är livet!!
Så jag har varit lite dålig på att uppdatera.. men det blir så när man har besök, men nu ska det bli bättre.
I morgon blir det en trip till Koh Rok.. ska bli jätte kul... snorkling..
Nu måste vi städa upp lite, ska komma några och kolla på huset i morgon.

Saknar

Igår åkte Malin, Daniel och Wilma hem. Vi saknar dem redan. Det blir tomt här på "gatan". Vera saknar Wilma som har blivit hennes bästis här nere. Man kan inte nämna Wilma för då blir Vera helt till sig och hoppar och far och skriker.. "ababa" eller Ilma.
Saknaden kommer att bli värre sen när Peters bror med familj åker hem. Men vi kommer att ses igen och det kommer att bli toppen..Ska bli jätte kul att se hur barnen reagerar då.
Nu blir det väl sol och bad för oss.
Kram

himlen är oskyldigt blå...

Söndagen är här och helgen har flugit förbi dock är den inte slut än.. I fredags hade vi en underbart mysig eftermiddag och kväll. Vi var nere på moonwalk stranden tillsammans med D, M och Wilma, så barnen fick leka... och vi vuxna tog varsin öl i solen. Vid middagsdags för flyttade vi oss till Castaway för att äta.. och mat blev det i massor..
Gott var det. Till efterrätt tog vi en drink, den jag och Malin tog var jätte god.. den hette FBI och bestod av Baleys, Kaluha, vodka och vaniljglass.. som sagt super god. Men kvällen var inte slut där. När vi sen lagt barnen så blev det några glas vin på våran uteplats. Det var en riktigt trevlig kväll. Tack M och D.
Sen i går så anlände familjen Knutsson. Så det blev lite bad på Relax och sen åkte vi in till Saladan, för nödvändig shopping och middag, men vi tog en tidig kväll så fam Knutsson skulle få återhämta sig efter den långa flygturen hit.
Nu söndag morgon tog V sovmorgon (vilket hon gjorde igår med) till ca halv 9 (i går 8) skönt.. hoppas det fortsätter så ett tag. Härligt. Men nu väntar en dag på beachen med sol och massa bus... Vera och Måns har hittat varann så där blir det nog lek och bus i två veckor. Till stranden kommer oxå Wilma med familj, så det kommer att bli en riktigt bra dag.. Vera och Wilma får passa på att leka massor nu, för i morgon åkerde hem:(
Nu väntar solen.
Ha en bra dag!!
Kram

torsdag, idag åker mamma hem:(

I morse väldigt tidigt åkte mamma, J-Å och Magnus hem.
Tråkigt. Sen tycker jag väldigt synd om mamma som hade så ont i knät och haft det hela semester.. Inte kul:(
Tjejerna älskar glass (mormor Ulla-Stina bjöd på glass)
På väg ut på middag i förrgår!
I går (deras sista dag) Tog vi mr Kay (taxi) Och åkte runt ön, eftersom de inte kunnat gjort nåt så tyckte vi ändå att de skulle få se nåt även om det vore från taxin. Efter den lilla turen som var till Old town först sen till viewpoint och efter det åkte vi för lunch på Same same but diffrent, och stannade kvar där på stranden under eftermiddagen, ( den stranden är såå underbar) . Det var en riktigt trevlig dag, och de fick se lite annat än bara stranden vid hotellet. (stackars mamma + de andra med)
mamma tar sig ned för trappan
Spanar på utsikten
I taxin..
krabba.. som sprang på stranden.. jag höll nästan på att trampa på den..
Söt på klippan!
Tittut.. mina älsklingar spanar ut över havet!
Såhär ser det ut när jag står på huvudet♥
mamma♥
Efter stranden åkte vi hem och gjorde oss i ordning och redo för middag inne i Saladan och det blev det på the Frog. Det var en jätte trevlig kväll, dock lite jobbigt att säga hejdå... vill ju att mamma ska vara kvar längre♥
Snart vaknar Vera och då vankas det stranden och lek med Wilma.