helgen i Uppsala...vin..kräftor..vänner..familj och bio

Ja, nu är det söndag morgon och nästan hela min helg i Uppsala har gått. Jag kom till Uppsala i fredags kl 12.00.
Det hela började med att jag åkte med mamma och Iza och handlade. Det skulle vara kräftskiva på gården och vi de hade inte handlat några än.... (Det är dyrt med kräftor) Vi köpte en hink med färska och ett paket frysta... De färska var betydligt mycket godare. Kl 21,00 efter att jag ätit massor av kräftor, begav jag mig till stan där jag träffade Carro för att gå ut och ta ett glas vin.... men båda hade redan druckigt nåt glas hemma. Vi gick till Katalin och delade på en flaska. Första halvan av flaskan satt Carros faster hennes karl och hennes son med oss och pratade, de var jätte trevliga och lättsamma.
  Jag och Carro på Katalin.
Sista glaset vin drack vi tillsammans med en gammal klass kamrat till Carro som hette Henrik och han var faktiskt ochn jätte trevlig. Jag och Carro fick inte så mycket tid att snacka men vi hann med att skvallra lite mellan varven av besök vid vårt bord. Det var kul att träffa Carro! Jag tycker att det  skönt att man träffas så här där man kan snacka istället för att annars som man gjorde att bara gå ut. Det var ett års sen jag var ut i Uppsala, men är fortfarande trött på deras uteliv.
_____________________________________________________________________________________________
Lördag:
Vaknar kl 06.20 för att min kära pojkvän ringer.  Just då mår jag inget vidare. Somnar om men kl 09.00 får jag ett sms av Emmy där det står vaken? -Ja, nu när du väcker mig. Nu var det bara att pallra sig upp för att vi skulle luncha. Så jag gjorde mig i ordning åt frukost, gick ut med hundarna. Sen cyklade jag till henne för att jag skulle kolla på hennes nymålade hall, det var jätte fint.
Sen cyklade vi till stan, och mötte vi upp mamma och iza på stan. Vi åt pizza buffe', mamma bjöd. Jätte snällt.
Sen var Emmy tvugen att cykla till jobbet. Då gick vi andra på stan en sväng, Iza lämnade mig och mamma för att gå med en kompis i stället. Det blev bara en snabb visit på stan för att vi skulle hinna åka ut till pappa oxå.
Iza, Mikaela och Bianca. (Bianca är min yngsta syster)
Det var en kort sväng vi var där, och det blev Bianca ganska ledsen över. Lill gumman då. Det var inte kul.
Iza hade brottom hem, hon skulle festa med sina kompisar för att säga hej då för att hon flyttar hem till Norrköping igen för att skolan börjar.
Jag och mamma hade bokat biljetter till nio bion. Tänka sig jag har inte varit på bio med mamma sen vi såg filmen bodyguard, och det var många års sen.
Vi skulle se filmen MAMMA MIA!

Innan bion började gick vi runt och tittade lite på Uppsala, för att vi hade hämtat upp biljetterna och hade dötid.
 Jag framför domkyrkan.
mamma framför domkyrkans huvudingång.
 Uppsalas fina domkyrka.
Det var den promenaden runt Uppsalas domkyrka jag och mamma tog. Det var jätte mycket folk på stan för att det åkte massor av gamla bilar igenom. Såg en ROSA en sån vill jag ha.

Mamma Mia filmen var helt underbar, jätte bra. Måste se den igen. Efter filmen ville jag att livet skulle bli en sång och en dans. mmmm underbart!

När vi kom hem var kl ganska mycket. Så jag och mamma tog ett glas vin och pratade lite, sen hoppade jag i säng, var jätte trött. Så nu på söndags morgonen hoppas jag att mormor och morfar kommer hem till stan så att jag får träffa dem den här gången, det var så länge sen nu!!

Kram

Kommentarer
Postat av: Marre

hej hej! vad mkt du hunnit med. hoppas du haft en underbar helg hemma i uppsala! ta hand om dig...puss

2008-08-17 @ 11:48:01
URL: http://marre10.blogg.se/
Postat av: Izabell

Själv tyckte jag dock att de frysta kräftorna var godast . ;)

sen så stavas bråttom med Å, inte o :D haha.

Mamma mia är bäst ! Alla borde gå och se den.

och nu sitter vi och väntar på dig så att jag ska åka till mitt lugna ensamma rum! Puss

2008-08-17 @ 16:10:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0