Gäsellprov

Äntligen var dagen här för gäsellprovet. Klockan 7.20 hämtade Hanna med resten upp mig... Vi som åkte i den bilen var Hanna som skulle göra provet, jag som var modell kort afton, sen var det sofia långhårs uppsättning, Camilla (permanent) och Hannas mamma Lena, (klippning och färgning) Vi var på plats i Norrköping kl 8...
Kl 9.00 skulle provet börja, jag var det första att sitta i stolen, för inlägg.... Hanna hade ett riktigt späckat schema, allt är verkligen på tidspress. 
 så här snygg var jag efter inlägget( jag med spolar och clips i håret plus att jag har rosa hår nät.
Efter mig var det Guns tur hon skulle få håret blåst (uppblåst så man ser ut som en boll, hom kallades karl-johan svamp. (formblåsning)
 Gun efter hon har varit på bedömningen... då har de rykt och slitit i håret.

 sen var det åke som fick sitta i den heta stolen för då var det dags för vågfön och klippning. Så här såg han ut klar och efter bedömning. där hade de oxå slitit och dragit i håret.
Sen var det dags för David som är Hannas pojkvän att bli klippt...
 Den sista innan lunchen var Sofia som fick sitt hår inrullat. Här var Hanna i god tid, nästan före i sitt schema.
 Lite lunch hann vi med oxå, så här ser ni resultatet på David oxå;)
Efter att lunchen var averkad, var det Lenas tur att få sin färg inlagd.
 Lena och Hanna
Medans hon sitter med färgen i håret så var det dags för mig att få min frisyr.
 här sitter jag medans Hanna "bakar min frisyr", Det gick fort vi hade tränat mycket och den var hon säker på;)
 jag färdig redo att gå in på bedömning. Den här bedöminigen var inte kul tre personer gick runt mig stirrade på håret  jätte nära dessutom var de super allvarliga och sa inte ett ljud.
image42
image43 jag efter bedöming, mitt hår rufsade de inte i sån tur var.
image44
image66
image67

Efter att jag var klar började hon färga håret på sin mamma, så skulle on klippa det, men när hon skulle skölja ur håret såg hon att färgen inte tog, så hon fick lägga i mer.... och ta Sofia emellan, nu fick Hanna smått panik..

image71 så här såg det ut när alla jobbade för fullt!!!
image72 Sofia klar och efter bedömningen. Hon fick ställa sig upp under bedömningen och surra lååångsamt, hon såg ut som en prinsessa då!
image73image74

Hanna fick tillslut Lenas färg att sitta och hon fick sig en fin klippning.
 Här är hon efter sin bedömning, henne kollade de noga.
Nu var det dags för Hannas sista moment som var permanent, hon startade med den kl 16. Deadlinen för allt var kl 18.
 Här rullar hon upp Camillas hår på permanent spolarna, det gick med bra fart, Hanna blev klar 17.45 med allt, phu då hade hon tid att städa efter oxå, hihi
Permanenten blev jätte bra. Vi som hade varit modeller åkte hem tidigare för att få reda på svaret skulle ta ytterligare några timmar, vi fick åka med nån som skulle våran väg.
Hanna ringde mig ca 20.30 och berättade att hon tyvärr inte klarade det, det var bara en av 12 som gjorde det. Nu har hon 4 moment kvar att göra i höst, men det är bara att kämpa på och hoppas på att hon klarar det i höst. Jag håller tummen....

Nä, nu ska jag väl gå och diska innan min älskling kommer hem.

Kram

Kommentarer
Postat av: Iza

VA?! varför klarade hon det inte ?! allt blev ju jätte fint, och såg bra ut ! , sjuka domare...
och Hanna, du måste göra en sådan lugg som mickan fick på mig någon gång ;) , det såg ju nästan precis ut som den Amanda jensen hade en gång på idol. underbart :) .

2008-05-22 @ 19:38:26
Postat av: Marre

gud va fint det va.. och riktigt cool lugg :) tänk om man kunde få till en sån..
he he! hade..kram

2008-05-22 @ 21:32:08
URL: http://marre10.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0