Lördag = Söderköping

Var ledig hela helgen, så jag och Peter ville hitta på nåt kul. Så vi ringde Micke och Lisa och frågade de om de ville följa med oss till Söderköping och äta glass.... Smultronstället där är känt för sin glass. Vi frågade David snällt om han kunde vara hundvakt,  och det var han så Tyzon fick vara där medans vi var borta.
När vi kom dit var det nåt jippo där, de firade visst 25 år. Lisa i kön, japp det var kö för att komma in och få sätta sig där, det var som om man skulle vara utanför någon jättefin restaurang.
image84

Micke och Lisa sitter och väljer glass, Micke var mycket koncentrerad...(han ville inte välja fel)

image85

Smaskigt värre, här är våra glassar, det var jätte gott, men frågan är om de var värda priset?
Det var ganska dyrt, men nu har man iallafall varit dit, det kan nog bli någon gång till i sommar, för det var gott....
image86

Nu njuter grabbarna!!♥

image87

Och Lisa!!♥

image88

och jag!!!♥

När vi hade ätit klart var magen mätt och belåten i allafall min glass mage... men lite hungrig var jag på mat, så vi bestämde att Lisa och Micke skulle med oss hem och grilla på kvällen. men först åkte vi en sväng förbi bk och tog en hamburgare, för vi skulle åka och handla lite och det kan man inte göra hungrig eller sugen. Då handlar man bara fel saker.

Söderköping var en mysig liten stad, söta hus.
Kvällen hemma var jätte mysig, det började med att vi spelade kort och det gick bra för en gångs skull ingen blev osams... alla är (vinnarskallar och hatar att förlora) Sen drack vi lite vin och åt grillat, grillad fläskfilé och ryggbiff med färskpotatis och potatissallad med beasås och sallad.... det var så gott! Blev såå mätt, sen var det Eurovision songcontest, som vi tittade på, måste säga att jag blev lite besviken... men det brukar man bli, tyckte inte att Ryssland skulle vinna och att Sverige skulle komma så dåligt, men jag gillade armeniens bidrag och även serbiens....men, men bättre lycka nästa gång. Tyckte dock att det för första gången var mycket bra med, många bra låtar.
Söndagen spenderade vi hemma hos peters föräldrar.... det var morsdag, jag fick nöja mig med att ringa min♥

puss

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofi

mmm... Jag har inte ätit årets första smulltronställe-glass än. Men det blir nog snart nån gång. =) Vi får åka dit nån dag! :)

2008-05-28 @ 19:38:07
URL: http://fiadahlin.blogg.se
Postat av: Marina

gud va gott och mysigt det ser ut! kram

2008-05-29 @ 07:04:35
URL: http://marre10.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0