Himmelstalund...

Igår var det en dag med full fart. Började med att jag satte mig käpprakt i sängen 8.30. Upp käka frukost läsa lite tidning.. Sen blev det diska. Göra sig i ordning, för att gå till stan och kolla in koftan. (den var såå fin) en riktig mickan kofta. Sen förbi Sandra med hennes grejer. Sen i full fart till pendeln till NORRKÖPING, skulle hälsa på Izas skola för att de hade öppet hus. Det var skoj, gick runt och kolla och de hade gjort ordning lite klass rum där man fick göra lite saker eller se saker. Mycket om hundar som far illa, vilket jag inte gillar alls, jag blir så arg och ledsen.
Vi var även in i växthuset (florist och trädgård linjen finns där oxå) där de bjöd på glögg, den var super god, drack någon äppelglögg, de hade gjort den där. Så jag köpte en flaska. 
Efter det var det dags för det efter längtade djurhuset. Det fanns råttor, marsvin, ormar, fåglar, sköldpaddor, nattdjur spindlar och ödlor. Plus ett hus med kaniner och getter.

Jag var modig och höll i en orm... Riktigt sköna och hålla i, måste säga att de är riktiga muskel paket. Nice.. (min nya kofta oxå:) me like)
När vi var färdiga med rundturen åkte vi till Linköping gick en sväng på Ikano huset. Mormor köpte en jacka;) och Iza en kofta.
Efter våran trip där åkte vi till Väderstad till Peters föräldrar där vi åt middag, det var gött, vi fick lax och potatis och grönsaker och den jätte goda såsen till... me like¨
Vi var väl i Väderstad till efter 9. Med en fullpackad bil åkte vi hem till oss. Mormor och jag tittade på Svensson Svensson. Det var kul. Mamma läste tidningar och Iza satt vi datorn;) Peter gick iväg en stund för att hälsa på sina kompisar som festade och skulle ut.  Kul att det var här och besökte oss, gillart.
 
Idag var det innebandy dags, och jag fick spela från start och det var jätte kul. Mötte Linköping.... nånting haha.. Vi ledde med 1-0, tills 19.24 i sista då gjorde de mål på oss, inte kul.... 1-1 och 30 sek kvar.... Men vi lyckades att peta in ett mål när det var 4 sek kvar... VI VANN  och det var as skönt. Nu är vi serie ledare.... i alla fall en vecka:)

Kram och Puss

Kommentarer
Postat av: Iza

ja, det var jätte trevligt , hela lördagen! :) <3

grattis till vinsten! puss

2008-11-23 @ 18:06:58
URL: http://izable.blogg.se/
Postat av: Mormor

Tack så mycket för en trevlig helg.

Du var så modig som vågade hålla ormen.

Kram

2008-11-23 @ 19:37:36
Postat av: mellansyrran

ååå det verkade som ni hade en super trevlig lördag. Och vad modig du var som höll i ormen...den såg inte så mysig ut på bilden;)

puss

2008-11-27 @ 21:21:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0