HLR

Började jobba kl 12.00 idag. Kl 13.00 var det dags för mig att gå på hjärt och lung räddning. Kursen var två timmar lång ca 1,5 teori och en halv timme 45 min praktiskt. Så man fick träna på dockor. En station med sidoläge en station där man fick träna på att någon hade satt i halsen. Då var det en vuxen ett barn och ett spädbarn, lilla bebis var det enda jag kunde tänka, inte så kul att "slå" den i ryggen. Sen var det en station där man fick träna allt. Sen fick vi gå med instruktören till ett rum, där det låg en docka och vi skulle agera, låssas att det var på riktigt. Se hur vi hantera en sådan situation. Det var mycket lärorikt, bra att man får gå en sån kurs, i fall att nåt skulle hända. Så nu kan jag det här.

Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Iza

va bra ! :)

du som tyckte det lät kul när jag hade det i skolan.. :) puss

2008-10-15 @ 22:51:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0