för att få bort en negativ tanke krävs det 100 positiva tankar

Var på hundkurs i går. Det var mest teori, så nästa vecka drar det igång på riktigt. Det var en till rotweiler där vilket jag tycker är bra.  Så får man se lite hur andra av samma ras är...

Igår såg jag det, det jag fruktat efter.... tänkte att jag skulle klara mig, med inte.. nä, varför skulle jag det... jo, jag så mina första bristningar, jag tar det hårt, och jag vet att många därute tycker att man är du som bryr sig, ni säger att man inte kommer att bry mig efteråt, men då känner ni inte mig. Man vill väl ändå känna sig fin och attraktiv även efter att man fött barn, eller använder vissa det som ursäkt att kunna bli sunkiga.... visst kommer barnet i första hand, det kommer även mitt göra.... men för det vill inte jag se ut som sju svåra år....
och jag vet att jag inte ska haka upp mig på dem, och jag vet att det bleks med tiden... men jag måste ändå få känna att jag inte gillar dem.... jag tycker inte att det är "fint" på mig.... Ville verkligen klara mig, har smort in mig med olja, men det har inte hjälpt....
Om ca en månad kommer min älskling ut, jag längtar sjukt mycket...
hoppas att det det då blir som "ni" säger att man glömmer de där "skavankerna"....   men i mitt fall tvivlar jag, har nog svårt att visa mig i bikini som det är nu...
Så det är väl kanske självförtroendet som brister snarare än kroppen....


Kommentarer
Postat av: Elin

Jo jag är jättenöjd med min almanacka. =) Så kul då man kan lägga in födelsedagar och sånt färdigtryckt också. =)

2009-08-20 @ 13:27:42
URL: http://ellllliiiiin.blogg.se/
Postat av: Carro

Det e faktiskt sant som många säger, att man glömmer alla skavanker när barnet väl kommit...(så länge man inte ser sig i spegeln dvs!!) ;) Men bristningarna kommer att blekas med tiden så man får trösta sig med det. Det är priset man får betala för att få ett barn och det e ett ganska litet pris när man tänker efter vad man får...Men som du säger man behöver inte sunka ner sig för att man har blivit morsa och inte bry sig om sitt yttre längre...man hinner med det man prioriterar och en av de saker jag prioriterar nu när man har en bebis som tar upp mkt tid e att hinna sminka mig som vanligt, precis som jag alltid gjort...Nu e det inte långt kvar Mickan....spännande!! Lycka till i förskott med allt, det kommer att gå bra! Kramar Carro

2009-08-20 @ 19:42:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0