Äntligen fredag..

Solen skiner... jätte mysigt. Idag när vi var ute och promenerade, jag och Camilla och våra småttingar och Chico så "möter vi en kvinna och en hund" hon kommer som från en backe på sidan av vägen så att det blir typ som om vi kommer från ett hörn i alla fall, vi ser henne, och hon ser oss. Hon har en stor svart hund. Helt plötsligt flyger hennes hund på Chico och attakerar gång på gång och jag flyttar på mig och chico och skriker åt tanten att ta bort sin hund.. Hon skriker att hon försöker.. Till sist fick hon bort hennes hund.. Chico försvarade så klart sig men gick inte till mot attack, han var super duktig, mer än vad man kan säga om damens hund.. Tanten säger- oj är det en han hund.. Jag nästan gapar, detta att tilllägga var när hunden höll på att attackera.. och säger ja, men det ska väl inte spela någonroll han ska inte flyga på andra hundar... Hennes uräkt var att hon inte såg oss för hon hade solen i ögonen... Men hallå.. håll hunden närmre dig då... Jag blev så förbannad, jag blev helt skakig efteråt vi båda blev det. Tur så har Camilla oxå hund så hon verkligen förstår hela situationen. Klart hade damen ett sånt koppel som man kan hala in och ut.. så det tog sin lilla stund innan hon fick kontroll på hunden.. Men lilla damen du kanske inte ska ha en hund som är våldsam mot andra han hundar om du inte kan hålla i den.. eller?
Man blir bara såå arg på sånt.. Resten av promenaden gick bra i allafall, men man vill ju inte att ens hund ska få några men han är ju trots allt valp fortfarande.

Nu har jag kommit in och Vera sover fortfarande i vagnen, och Chico har gått och lagt sig och jag hunnit baka en choklad och mandel paj den står i ugnen just nu;)


Kommentarer
Postat av: Kevins mamma

Ja, visst är det kul :)

Köpa en pulka åt Kevin, så att man kan gå ut och åka lite i backen :)

2009-12-18 @ 14:08:35
URL: http://mammasofia.blogg.se/
Postat av: Sofie

Obehagligt när folk inte har koll på sina hundar.. Kan ju gå riktigt illa.



Nu är jag färdig med alla julklappar :) Känns skönt!

2009-12-18 @ 20:40:16
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/
Postat av: Frida

Skönt med promenad, undra hur kallt det har varit idag? vad tror du ?



hänt något kul annars?

kram

2009-12-18 @ 22:48:01
URL: http://gelepuss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0