Det blir inte bättre..

Min stackars prinsessa är fortfarande sjuk..:( Det är jobbigt.
Vi uppsökte läkare i går, men fick inget direk svar, eller nåt! Vi hade fått tid kl 16.00 och 10 över fick vi komma in, läkaren ville först inte ta i hand, för han sa det är så mycket som går! Sen lyssnade han bara på hennes lungor och sa att det lät bra. Vi sa till honom att hon varit slö och trött hela dagen... Men han sa bara att hon inte var slö utan bara trött, och det är klart man är när man är sjuk sa han.. NÄHE, det sa vi ju med hon hade ju knappt sovit nåt under de tre dagarna innan... Han sa bara att vi skulle fortsätta med tabletterna och ta ytterligare en sort... men det tänker jag inte, här ska det inte bli nån coctail.. Hon är så liten, så det räcker med en sort. Han sa att hon kunde vara så här till och från i tre veckor:/ Hur ska man stå ut i tre veckor, bara stå och titta på, det är så jobbigt när hon inte kan säga hur det känns och var det gör ont. Och han sa även att så länge hon äter och kissar är det heller ingen fara. Det går tre olika virus i Linköping nu sade han med.... så man vet ej vilket hon har!? Vill bara att febern ska försvinna...
Blir sessan min inte bättre tills imorgon ska jag kontakta Bvc även jag vet att de inte kan säga nåt mer, så blir man bättre bemött där så känns det lite bättre för oss, de vet lite bättre hur de ska ta en.

Idag så när jag var ut med hundarna, ja de måste ut även snuttan är sjuk... så går vi längst vägen, då kommer en dam på cykel brevid oss, och saktar ned brevid.. -oj, vilken söt hund, så han får springa, så söt.. Jag: Va? Nu har jag stannat. Damen med - vilken söt hund, han får springa för att hänga med. jag lite artigt -jaa. så örjar jag gå, då börjar damen hoppa efter med cykeln. - den lilla får springa efter och den stora får gå sakta längst fram, han har långa ben. jag-mm (leende) fortfarande gående Damen hoppar fortfarande på sidan av mig. -De är så söta. Du har en stor förmögenhet. (nu börjar hon cykla igen) -Den största är vagnen.. Sen cyklade hon i väg.
MMM.
Att man inte snart är van, för det är så många som pratar med en pga hundarna.

Borde göra nåt medans snuttan sover, men jag orkar inte... ska vila lite.


Kommentarer
Postat av: mamsen

Det finns mycket konstigt folk .Puss.

2009-11-23 @ 14:30:06
Postat av: Lena

Hej Micken, ge dig inte sök upp någon annan läkare, eller åk upp akut. Läkare kan faktiskt bedöma fel.

Lycka till! Hoppas hon blir frisk snart den lille.



Lena

2009-11-23 @ 18:26:04
Postat av: Lena

Hej Micken, ge dig inte sök upp någon annan läkare, eller åk upp akut. Läkare kan faktiskt bedöma fel.

Lycka till! Hoppas hon blir frisk snart den lille.



Lena

2009-11-23 @ 18:26:17
Postat av: Linda

Stackars lilla Vera!! En del undrar man hur dom kunde bli läkare?! ingen förståelse överhuvudtaget =( Du kan ju alltid be om att få träffa en annan läkare.. det gjorde ja då ibörjan när elliot bara skrek helt hysteriskt o den första läkaren mena på att ja skulle amma honom HELA tiden för han var hungrig, han kolla inte ens på elliot! fan va arg ja va då!!

hoppas hon blir bättre snart!

kramkram

2009-11-23 @ 18:30:11
URL: http://brincken.blogg.se/
Postat av: Åsa F

Hej! Tråkigt att hon är sjuk den lilla tjejen :( Du kan ju alltid ringa o prata med bvc men jag kan oxå säga, som varit genom samma sak ett par gånger, att virus kan hänga i ett bra tag. Nu är det många som är hängiga och febriga. Om Vera äter och kissar och gör nr 2 som hon ska så ska du se att hon snart frisknar till. Självklart blir man orolig som förälder och speciellt när det är första barnet. Hoppas det inte är så farligt med henne. Krya på er!! Kram Åsa

2009-11-23 @ 18:56:04
Postat av: JennyB

Hoppas hon blir bättre snart lillan. Tack så mycket för gratulationen på min födelsedag =) kram

2009-11-23 @ 19:33:31
Postat av: Emma -Andy-Noah

Hej!

Förstår att det känns jobbigt, hon är ju bara en liten skrutt än så länge. Tyvärr så får man nästan alltid rådet att avvakta. Jag brukar alltid skriva upp vad och när Noah har ätit, om han har bajsat, sovit samt temp med några timmars mellanrum. Lättare när man har allt svart på vitt. Men är du orolig så stå på dej!!! Ni känner ju Vera bäst! Det är bara att uppsöka läkare igen... Hoppas att hon piggar på sej snart, skulle vara kul att ses. Massa kramar Emma

2009-11-23 @ 20:36:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0