Nu ett svar..

I morse när vi vaknade hade min sessa fortfarande feber, så jag ringde Bvc, hon tyckte att läkaren inte behandlat oss bra, och att han var noncharlant, och det var dumt att säga att det kommer vara så i 3 veckor och inte undersöka henne på riktigt. Och att det var förfärligt att säga så när hon var så liten. Så hon tyckte att jag skulle komma in till vårdcentralen till 10 då de har drop in. Där mötte jag våra barnmorska oxå, och hon sa samma sak, att man behandlar inte ett litet barn så eller oss, man måste kolla barnet och förstå att man är en orolig förälder. Det var dumt att han bara sa att vi skulle fortsätta med tabletter och vänta tre veckor.
Vi fick träffa en kvinnlig läkare efter en stunds väntan, man får gå lite före i kön när det är ett sånt litet barn... så frågade läkaren en dam som egentligen var före om det var ok, fast det var det absolut inte, för det var ej ok med henne, så hon fick gå in.. Vi hade ju egentligen inte bråttom.
När vi väl var inne lyssnade hon på lungorna, klämde på magen, tittade i öronen och i munnen. Hon sa att trummhinnorna såg lite matta ut. Sen fick vi gå till labbet för att Vera skulle få kolla sänkan. Så min lilla sessa fick ett stick i fingret... då började hon gråta. När vi gjort det fick vi vänta lite till, när provsvaren kommit fick in igen. Där hon sa att sänkan var hög, fast inte farligt hög. Och att det troligen är öroninflamation, så nu ska hon få penicillin. Så nu hoppas vi att det blir bättre och att det är det här, om det är det blir det bättre efter någon dag.. Hoppas. ♥Vill att min lilla prinsessa ska bli bra nu.♥ Det var så skönt att komma till en läkare som kan ta folk på rätt sätt och att de tar en på allvar. Det var jätte skönt, och det var jätte skönt att få ett svar.

Sen har jag varit på efterkontroll, allt såg bra ut.. nice..
Nu vaknade min snutta.. så jag ska mysa med henne..


Kommentarer
Postat av: Marina

hoppas det blir bättre nu! Tänker på er som bara den! Skönt att du gick igenom kontrollen :P kraam

2009-11-25 @ 17:23:43
URL: http://marre10.blogg.se/
Postat av: Åsa F

Gud så skönt för er att ni äntligen fick hjälp. Hoppas det hjälper med medicin nu. Krya på er!! Kram

2009-11-25 @ 19:57:13
Postat av: Iza

Det måste vara något fel med eran ventilation eller nåt , hundarna och bebisen får öroninflammation :S.. stackars lilla vera <3 , men bra med en vettig läkare iaf.

2009-11-25 @ 21:16:31
URL: http://izable.blogg.se/
Postat av: Johanna o Tuva

Jag tycker att man aldrig blir bra bemött som förälder till ett litet barn.. Jag har då aldrig blivit det :( Eller jo, på Bvc..

2009-11-26 @ 08:38:09
URL: http://ensamstoltmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0