feber igår.. men mår bra idag...

Kul, nu har man åkt på sin första mjölkstockning, gick så långt att jag fick feber igår. Det var mindre kul:(
Vart jätte ledsen, men det löste sig, fick pumpa ut det jag kunde ur det bröstet och sen åt äntligen Vera ur det bröstet:) Då blev jag glad, sen fick jag även ligga och massera det bröstet.. hela kvällen igår låg jag alltså däckad. Idag har hon ätit bra ur bägge.

Det hela började med att hon inte ville ta ena för det forsade mjölk ur det, det kom alltså för mjölk ur det för att hon skulle vilja ta det, och då ville jag inte tvinga henne utan tog det andra, sen var vi ute och gick och då för att det skulle gå smidigt tog jag såklart det lätta bröstet...  Nu har jag lärt mig att jag tydligen får mjölkstockning lätt, verkar det som i allafall... efter som jag fick feber efter ca ett och ett halvt dygn, och då åt hon lite från det under dagarna. Men det kan även berott på att jag hade en för liten bh på mig...

Men som sagt idag mår jag bra. Vi var ute på en promenad i dag oxå, fick sätta mig på en gräsmatta och amma, man har inte riktigt fått in det där med tajming än... haha...

Här kommer en bild på min älskling:

Här ligger hon och sover brevid mig i soffan...

I kväll ska jag och Peter äta lite god mat... Det blir fläsk filé i ugn och potatisklyftor och kantarellsås till.. mumma..

 Tänk att på tisdag har det gått två veckor, sen ska Peter tillbaka till jobbet.... hur ska det gå då? Jag själv med två hundar och Vera, men det kommer nog gå bra, fast må säga att det har varit riktigt skönt att vi har varit hemma båda två. skönt att vi har kunnat hjälpas åt med allt. love you peter<3



Kommentarer
Postat av: Linda

AJ!! De lät inte skönt med mjölkstockning =( Tur att det e bättre nu! Du kan ju alltid pumpa ur lite innan du börjar amma o frysa in så kanske hon tar bröstet bättre.. ja har gjort det ett par ggr med Elliot o då tar han det mkt bättre!!

Hoppas ni får en mysig kväll!! kram

2009-09-27 @ 19:08:52
URL: http://brincken.blogg.se/
Postat av: fam.andersson-lindblad

Usch så illa mjölkstockning har inte jag haft peppar peppar Hoppas de löser sig =) Har du en vete kudde så värm den å lägg på bröstet, det gör jag på kvällarna =) Ah de där med djuren är lite besvärligt, lätt för avundsjuka när man inte har samma tid att ge uppmärksamhet till de som man gjorde innan..Men jag tror du kommer klara det galant :D Ibland kan det vara lite skönt att vara själv =) kram

2009-09-27 @ 19:25:44
URL: http://jimmylotta.blogspot.com
Postat av: johanna

usch din stackare...min syster hade mjölkstockning o det va värre än att föda barn sa hon....hm...men du skyddar dig när du ammar ute va?

måste hålla TUTTARNA VARMA =) hihihi

2009-09-27 @ 19:39:10
Postat av: johanna

hm...ja har juh en hund...en stor klumpig amstaff men det har gått jätte bra han sköter sig någorlunda på våra promenixer...men ibland har ja blitt tjutfärdig haha....kommer nog bli ännu tuffare för dig med två doggisar...men är man envis bara så=)

2009-09-27 @ 19:41:16
Postat av: Anonym

Ett till råd... Massera tutten i duschen. kraaam

2009-09-28 @ 21:19:28
Postat av: Lena

Din stackare, vet hur jobbigt det e med mjölkstockning, har råkat ut för det flera gånger, men det brukar ge med sig efter en vecka ungefär. Krya på dig! Kram

2009-09-30 @ 18:28:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0