Min prinsessa är en vecka... plus förlossningsberättelse..

Idag är min lilla prinsessa en vecka gammal..



Nu är det några som bett om min förlossningsberättelse såhär kommer den..

Började få värkar kl 00.00-00.30 någon gång. Låg kvar i sängen och vred mig, trodde att det bara var förvärkar, var väl upp ca tre gånger på från 00.00 till 2, då jag var kvar på toa lite längre och när jag kom ut hade jag inget mörker seende kvar, så jag stötte i nån påse eller nåt så att Peter vaknade, han frågade då hur det var och jag sa att jag hade ont, men att det troligen var förvärkar.. men han tyckte vi skulle klocka det i allafall för att de kom ganska ofta.. Då var det värkar var tredje min.. Så han tyckte vi skulle ringa förlossningen, då gjorde jag det, efter lite protester. Sen badade jag hemma för att kolla att det verkligen var dags, för om det är förvärkar kan det gå över då, men det gjorde de inte... försökte äta nåt fast det gick inte, fick ned ca tre tuggor.
Vi var väl uppe på Us kl 4.30 då var jag öppen 3 cm. Sen undrade barnmorskan om vi ville åka hem, men Peter tyckte det var säkrast att stanna, så barnmorskan tyckte vi skulle avvakta en timme och se sen.. När den timmen gått hade jag öppnats 1 cm till, och då skrevs vi in.. värkarna kom då fortfarande med 3 - 3,5 min mellanrum..
Sen gick det ganska fort, öppnades väldigt fort.. öppnades 2 cm nästa timme.. ännu fortare gick det när jag var upp på toa...
Vattnet gick, sen var det inte långt kvar.. Nu började kryst värkarna, men jag fick inte börja krysta då pga kanten.. vilket jag inte hade hört talas om (alltså att det fanns nån kant) så jag var tvungen att försöka andas igenom dem, vilket var typ det jobbigaste jag gjort, för kroppen tryckte på atomatiskt..
Efter vad som kändes som en evighet, sa hon sen att jag fick krysta på... det var underbart.. mycket bättre för då fick man göra nåt...
Vera kom ut med ett plopp.
Hela förlossningen på sjukhuset tog 5 timmar och 11 min och med tiden hemma ca 9 timmar.
Så jag måste säga att jag hade en bra förlossning.
:)



Här Vera med kusinen Rasmus som var här i helgen och hälsade på...'
De är så söta såå...





Kommentarer
Postat av: Åsa F

Hur söt kan man vara egentligen?! Hon är bedårande=)

2009-09-22 @ 22:35:01
Postat av: mormorsmor



hon är en riktig liten Prinsessa

2009-09-22 @ 22:47:50
Postat av: Gennet

Min førlossning gick fortare ;P



skønt o læsa att alt gick bra!

2009-09-23 @ 07:57:42
Postat av: Linda

Skönt att allt gick så bra!! Tänkte jag oxå skulle skriva om min förlossning men lillknodden har fått kolik så ja har typ aldrig tid.. Ska till bvc idag så ja hoppas dom kan hjälpa mig lite där.. Hoppas allt e bra med er! kram

2009-09-23 @ 08:47:31
URL: http://brincken.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Härlig berättelse. Och hon e verkligen jätte söt. Kram

2009-09-23 @ 08:57:24
URL: http://tattoochick.blogspot.com
Postat av: fam.andersson-lindblad

det gick fort med förlossningen =) visst går tiden fort :S alldeles för fort dess värre... kram

2009-09-23 @ 12:45:00
URL: http://jimmylotta.blogspot.com
Postat av: Marina

Så söt hon är lilla pluttan! hade bäst vännen! Puss

2009-09-23 @ 14:06:04
URL: http://marre10.blogg.se/
Postat av: Lena

Skönt att allt gick bra, det lät ju som en piece of cake det där:) men i efterhand brukar det ju kännas så :) det e ju liksom värt det. kram

2009-09-25 @ 17:06:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0