Tänk att man kan älska några så mycket...

Ligger och tittar på Vera och hela kroppen fylls av kärlek. Tänk att man kan älska nån så mycket... man blir så glad och lycklig. Tycker att det är svårt att beskriva med ord hur det känns och hur det är. Men det är underbart.
I natt har det typ bara varit ammning som gällt, så nu är man ordentligt trött, men passade på att sova på förmiddagen samtidigt som Vera sov..
Alla som känner mig vet att jag kan få en speciell känsla, där jag inte vet hur jag ska bete mig. Typ som ett känslosvall, jag vet ej om jag ska skratta, gråta, äta, dricka, springa, hoppa.. ja ni förstår, som ett lyckorus..
Fick det ganska många gånger under min graviditet, nu får jag samma känslosvall nu när jag ammar... måste vara hormonerna som spökar, haha.. Att amma sitt barn är en sån fantastisk känsla, man ger mat, kärlek, närhet och ömhet till sitt barn.. helt uderbart... även om det nu börjar göra så in i bomben ont i bröstvårtorna.. men det är bara att stå ut... det går nog över om nån vecka, det sa i allafall barnmorskan som ringde i morse. Hon ringde för att kolla att allt var ok, och allt har gått bra här.

Stefan, Emma och Måns var här på ett kort besök igår kväll, för att se vårt lilla underverk. Det var trevligt, fast vi (jag och vera) låg mest och ammade..
Vi ska nog ut på en promenad idag, det ska bli mys...
I kväll kommer Peters föräldrar förbi för att titta på våra älskling, och så kommer våra hundar hem, får se hur de reagerar, det ska bli spännande..

Nu är det nog dags för mat...


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Kan tänka mej att det e helt underbart =) Ja mini kommer när h*n kommer så e det ju.. Men man längtar ju mer för varje dag som går.. Kram

2009-09-17 @ 16:52:04
URL: http://tattoochick.blogspot.com
Postat av: Linda

Stackare, vet precis hur j*vla ont det gör.. ja satt o tjöt som en gris en del ggr ja ammade o sen eftersom man var så jäkla trött =( nu är det mkt bättre o nyper bara till lite när han suger tag så det är bara att stå ut =)

kramkram

2009-09-17 @ 18:09:44
URL: http://brincken.blogg.se/
Postat av: Carro

Håller med!Det gör fett ont i början men det gick över efter ca 3 veckor på mig i alla fall.

Kram

2009-09-17 @ 23:14:36
Postat av: Gennet

Ja detta med brøstvårtorna ær ett kænt fenomen o inte ska man bara vara øm i brøsten, man var trøtt som en... Ja vad det nu ær som ær trøttast i hela værlden... Men det ær det vært!! Jag ælskar min lilla Liam sååå sinnsykt og kan ikke beskrive følelsene precis som du skriver i bloggen. Førresten det ser ut som det kan bli en Uppsalatur 5-8 November! Ole ska bara kolla med jobben at det er greit han tar ledig halva Torsdagen og Fredagen. Men boka in det datumet tills du hør ngt nytt :)!! Puss puss

2009-09-18 @ 13:10:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0