ölmässa

Igår var vi på ölmässa. Det var riktigt trevligt. Spännande och gott att testa ny öl. Det var jag, Peter, Mackan och Filip som gick. Man fick ett glas vid ingången, sen köpte man ett häfte med kuponger som man använde vid "ölstånden".
Jag började med nått red ale, men det var inte så gott, men nu vet jag det i alla fall, de flesta gångerna tog vi olika smaker så vi testade av varann;)
Andra jag testa var en chokolate stout.. den skulle avnjutas tillsammans med choklad, så han gav ett tryffeltest till mig, så jag kunde prova tillsammans med ölen, och jag må säga att det var gött.
Sen blev det en Duff beer.. ja, ni läser rätt.  Homers duff;)

 bildbevis;)

Den fjärde kommer jag inte ihåg.. men den var riktigt mörk:

Den sista jag testade var en rövare! Den var god, en ljus lager.

Alla "tester" var på 0.15 l så allt som allt drack jag väl 0.75 l alltså ca 2 och halv 33 cl inte så mycket alltså och jag blev jätte fnittrig av det.. nu tål jag absolut inget.. haha..

Det var första gången Linköping hade ölmässa, det var riktigt kul att gå och kan tänka mig gå igen;)

Nu ska vi straxt åka till baby sim.


Kommentarer
Postat av: Mamma mina

God eftermiddag.Skoj med mässa..Påsken var en mysig påsk med helgen..Hoppas att helgen har varit en skön o mysig helg med familjen..Nu har man smått börjar med smakisar för prinsen o han gillar smått banan :) Har du börjat än eller? kram kram

2010-04-11 @ 13:02:12
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: mamsen

Du skulle h bjudit mej Kram

2010-04-11 @ 18:22:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0