sjukstuga..

Precis efter jag skrivit inlägget igår gick jag och borsta tänderna och gick tillbaka till sovrummet hann knappt sätta på mig min pyjamas innan lillan spydde, stackarn, så det var bara att ta tag i henne och se till att hon inte ligger på rygg och spyr.. då låg hon i sin säng, skrek på peter och han kom in och hjälpte mig.. ta bort hennes sängkläder, ta av Vera de kräkiga kläderna, torkade av henne med en fuktad handduk.. sen fick hon sova med mig.. Ska ta natten väldigt kortfattad.. tror ni förstår ändå.. det var så att hon spydde flera gånger.. stackarn.. så det var spya och blöjbyte om vart annat, se i mellan försökte jag få i henne lite vätska.. en gång eller två kom det knappt nåt och hon bara hulkade.. usch.. då gör det ont i en.. så då var det bara att göra i ordning resorb.. och försöka få i henne så gott vi kunde.

Så morgonen.. alla super trötta, ingen av oss har ju sovit speciellt gott.. V fick i sig lite gröt, bra.. sen lite välling jätte bra sen vatten.. men hon är gnälligare än vanligt.. sen när vi sitter i soffan och hon äntligen somnar, så ska jag försöka lägga henne försiktigt så att hon ska kunna sova bättre/längre.. då vaknar hon och gall skriker.. så det var bara att försöka trösta henne.. men märker att det är nåt annat.. sen spyr hon igen.. men fortfarande gnällig och hon känns varm, så vi tar temp... så inte nog med att stackarn har magsjuka hon har hosta och 39.5 graders feber..
Har fått i henne lite resorb och så har vi pratat med sjukvårdsupplysningen och gett henne panodil.. så nu sover hon.. vilket är välbehövt.. Stackars liten, det är verkligen inte kul när de små är sjuk...
Så nu vet alla vad vi ska göra i påsk vara hemma och ta hand om mitt hjärta♥

Ni andra får njuta av det fina vädret!!


Kommentarer
Postat av: mamsen

stackars Vera

2010-04-03 @ 15:22:11
Postat av: Anonym

hon verkar vara magsjuk ofta Är det något hon inte tål ??

2010-04-03 @ 15:23:32
Postat av: fam. Andersson - Lindblad

Stackars lilla Vera! Bra att ni har kontakt med sjukvårdsupplysningen,bättre att ringa en gång för mycket än en gång för lite! Hoppas lilla sötisen piggnar till snart! kram

2010-04-03 @ 20:18:06
URL: http://jimmylotta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0