sjukstugan- 3

Det blev aldrig att vi ringde BVC i går på förrmiddagen, vi ringde 1177 redan kvällen innan för lillan började spy massor.. de sa där att den här magsjukan kan hålla i sig i en vecka, och den är tydligen svår att bli av med. Vi som trodde att lillan var bättre:( så hon sa att nu var det bara att börja om från ruta noll igen, med teskedsmatning.. Under natten drack V duktigt med vätskeersättning och bröstmjölk..

Igår var hon slö hela dagen hon sov väl mest hela tiden.. klart att hon hade vakna stunder, då var hon med sin pappa (och åt mat). Jag låg däckad igår hade feber.. hade det under natten till igår med.. frös som bara den och och mådde illa.. på morgonen hade jag feber.. mådde inge bra, blev en del toabesök. Så igår låg jag mest hela tiden. Kunde trycka ned illamåendet tills kvällen men sen gick det inte längre.. Då var jag tvungen att ge upp så det var bara till att springa och kräkas.. fy f*n för magsjuka, säger jag bara.

Idag är vi iallafall feber fria, fast magen är inte i form. Har inte kräkts idag i alla fall.. men springer på toa..
Vera sover nu, sover mer än vanligt, men det är förståligt.. ska försöka ge henne riktig mat idag och se hur det går. (p gav henne riktig mat igår med, dock väldigt små portioner) Peter skickade vi till jobbet idag i och med att jag känner mig lite piggare idag. Vill bara att illamåendet ska gå över.

Måste säga att jag är less på det här nu. Vi förtjänar att bli friska nu. Jag tror dock att P börjar känna sig mindre kry, hoppas dock att det inte är nåt.
Nu vaknade lill tjejen min.. så jag ska vara med henne.

Ta hand om er!!


Kommentarer
Postat av: gammelmormor







stackars familjen Andersson/Eriksson nu tycker jag det räcker med kräksjukan för er del.Kram

2010-04-07 @ 15:33:46
Postat av: Anna

Hej gumman!

Hur mår ni?

Usch det låter som att ni har det jättejobbigt nu :/ Tyckte det lät som att ni höll på att bli friska...

Stackare!!!



Vi hade en lugn och händelselös påsk. Vi var ut och käkade på restaurang i lördags men annars var vi bara hemma!

Krya på er nu! hoppas ni mår bättre snart.

Kram kram

2010-04-07 @ 18:23:06
URL: http://livetmedskorpan.blogg.se/
Postat av: Iza

Ja, ni borde få bli helt friska nu! En frisk puss skickar jag :)

2010-04-08 @ 19:23:39
URL: http://izable.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0