Tisdag..första dagen "ledig"

Dagen började med sovmorgon till kl: 6.38 så skönt..
Kl:10.00 var det dags för Bvc, där fick vi ett årssprutorna.. men ingen vikt och mätning den här gången, vi ska dit igen den 14 för 1,5 års sprutorna och då ska vi ha ett års kontroll.
Hon blev jätte ledsen av sprutorna.. jobbigt, tycker att det är jobbigare nu att vara med och ge henne sprutan än vad det var när hon var mindre.. känns som om hon förstår vad det handlar om mer nu.
Efter Bvc gick vi upp till vårdcentralen, för V har haft en vagel vid ögat i snart två månader, och vi har avvaktat för de sa att den skulle ge med sig men det har den ej gjort, så vi var upp och skulle kolla upp den. Där fick vi vänta i en halv timme, sen var det vår tid fast det gjorde inget, Vera lekte i barnhörnan och gick runt och charmade och vinkade till folk.. den var en dam som ville ta med henne hem;)
Väl inne hos doktorn sa han att det var en "kronisk vagel" vilket inte innebar att den inte försvinner utan att den sitter längre..
Så vi fick nogon antibiotika salva som ska ta bort den.. skönt.. för det kan inte vara behagligt för lillan.
När vi var klara där gick vi ned på stan för att köpa skor.. nu när hon börjat gå så kan vi inte vara ute och gå med bara tyg skor.. så det blev ett par Kavat, tydligen bra första skor/ lära gå skor.. dyra var de med 400 kr. Varför ska barnskor vara så dyra?
Vera sov inte förmiddag i dag, så när vi kom hem ca halv ett var det dags för lunch, men hon åt bara några tuggor.. sen vägrade hon och var ledsen.. hon var så trött lillan.. så hann knappt lägga ned henne innan hon somnade. Sen sov hon i 50 min sen grät hon, fast när jag kom in sov hon och grät samtidigt.. och somnade inte om ordentligt så jag tog upp henne och försökte gunga henne det hjälpte inte, lade henne brevid mig och det hjälpte inte sen lade jag upp henne på mitt bröst och då tystnade hon.. Så där låg vi.. och så sov vi en timme till:)
När vi vaknade upp, fick Vera macka och banan.. sen var det bara att skynda till stan, där vi tog en fika med Linda och hennes 3,5 veckors gamla prins;) så söt.. riktigt trevligt. Vera var dock lite gnällig, men det var förståligt. snuttan.
När vi gick hem såg vi att "någon/några" hottat upp soptunnorna i stan:

Alla med olika mönster. Tycker att det blev jätte fint.. smart ide.. genast roligare att slänga skräpet!!

Eftersom V bara sov en gång idag + att hon fick sprutor idag så somnade hon vid straxt efter 7 i dag istället för halv 8-8.. helt slut var hon..
Nu ska vi se om P och jag ska äta nåt.


Kommentarer
Postat av: Linda

Känns ju jättelustigt när han kommer o går, han e ju min lilla bebis som ska ligga i mammas famn o mysa lixom ;)



Ja, vi vill jättegärna ses imorn om ni mår bra! Du kan väl skicka ett sms imorn så jag vet?

Öppna förskolan e förresten mellan kl 13-16 imorn om ni vill gå dit?



Kramisar

2010-08-31 @ 20:09:09
URL: http://brincken.blogg.se/
Postat av: Anna - Gravid ♥

Alldeles för mycket!! 20 kilo hitills!!

Så för det har jag gråtit en skvätt idag! haha!



Men såklart att den endå är värt det! :-)

kram

2010-08-31 @ 21:49:27
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: Fröken M

Om du menar trisslotterna så finns det en beskrivning om du klickar på länken, men du behöver bara göra ett inlägg om lotter i bloggen och skicka din adress till Jacob så skickar han 2 trisslotter till dig, sen är den saken ur världen och det enda du kan hoppas på är vinst ;)

Kram

2010-09-01 @ 06:59:45
URL: http://frokenmela.blogg.se/
Postat av: Fröken M

dom där jäkla sprutorna !?

Hoppas hon blir frisk fort !! Kramar

2010-09-01 @ 08:54:51
URL: http://frokenmela.blogg.se/
Postat av: Anna & Melody

Nej det där med sprutorna är verkligen inte alls nå roligt :( Man tycker så synd om dom så fy då...

Men det är ju bra att dom finns i alla fall! Man vill ju inte att dom små ska gå och bli sjuka.

Melly har feber nu på morgonen, och jag antar att det är efter sprutan. Hon varit gnällig i natt också...

Men jag hoppas det går över snart.

Den där soptunnan var supersnygg juh :=)

2010-09-01 @ 09:38:22
URL: http://livetmedskorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0