Vi har varit ute på äventyr:)

Vi åkte till Stockholm tidigt i måndags morse, vi var på Thailändska ambassaden kl 9.05 på morgonen. Vi hittade till ambassaden av en slump/tur och ibland ska man ha tur;p Blev inget gå runt i Stockholm för oss, vädret var inte på vår sida. Blev en sushi buffé i Uppsala i stället med familjen... det var såå gott.
Sen tog vi in på hotell Eriksson/Hjälm, riktigt fint hotell.. Rum med dubbel säng + barnsäng. Ingick middag och frukostbuffé. Fanns liten pool, men det fanns ingen tid för bad, den här gången. Skojar bara!!
Det är så kul att se Vera leka med Rasmus, speciellt kul är det att se när de hela tiden ska ha samma leksak.. hihi
Tisdag morgon var jag och Vera uppe kl 6 och vid 7 var vi hemma hos min mormor. Var där till ca kvart i 9 och då hade Peter inte ringt om frukost, vilket jag bad honom om, när det var dags för den. Så när jag kom tillbaka  till Emmy knackade jag på dörren och Emmy öppnade och när hon såg mig så hade hon världens mest förvånade blick.. hon trodde det var mormor som kom och knackade på och att jag och V fortfarande låg och sov.. så hon och Rasmus hade redan ätit frukost.. så konstigt allt kan bli...
Sen åkte vi till Stockholm, vi skulle på Grönan.. men vi fick ingen parkering nära, så vi gick till Thailändska ambassaden för att hämta våra visum först, och så åt jag och Peter på ett hak i närheten. De andra hade redan gått in på grönan och satt och åt när vi kom dit.

 vera får mat utanför ambassaden..

 fam äter grillbuffé på grönan.. för mig och P blev det en öl var;)
Efter maten blev det åka av!! jippie.. fast jag måste erkänna att det är inte lika kul som när man var liten. Vera åkte oxå karusell.. vi åkte tre stycken.. en som var bilar som åkte runt, sen var det en såndär klassisk barn karusell och sen åkte Peter, jag och Vera kärleks tunneln ihop.. det var skoj att sitta och titta på dockorna och annat..


Emmy hade turen att vinna sitt favvo godis geisha.. såhär glad blev hon..
Vi fick faktiskt en ask av henne.. tack, det var gött;)
Vi hade fint väder hela dagen, det började dock regna när vi skulle gå där i från..
Jag somnade lite på vägen hem, och Vera sov och Peter somnade oxå.. Iza fick köra till Norrköping, sen körde jag difrån hem sen.. vi var ca halv ett.. då var jag mycket trött.. och det har jag varit hela dagen i dag.

 moster geishan är slut:(

Idag har jag jobbat en kortis och i morgon står det jobb på schemat.. sen fika hela kvällen;)



Kommentarer
Postat av: Mellansyrran

ajdå Vera, har dina föräldrar tryckt i sig hela asken redan!!! innan du fick smaka en enda;) hehe. Puss på er

2010-08-04 @ 21:34:58
Postat av: Fröken M

åh, jag älskar att ta lotter, men har aldrig vunnit någon - än ;)

2010-08-04 @ 21:39:21
URL: http://frokenmela.blogg.se/
Postat av: Mamma Stina

Kul med grönan! Gillar du att åka?

2010-08-05 @ 00:47:07
URL: http://minbebis.com/blogg/stina/
Postat av: Anna&Melody

Åh vad härligt det lät med äventyr á la Grönan, kalla öl och karuseller :) Riktigt myspys!

Ser ut som att ni haft det jättemysigt i alla fall :)

Allt bra annars då?

Kram

2010-08-06 @ 10:33:06
URL: http://livetmedskorpan.blogg.se/
Postat av: Fröken M

haha... då föredrar jag faktiskt tur i kärlek !! =) filmen var helt klar mysig och värd att se !

2010-08-07 @ 10:26:38
URL: http://frokenmela.blogg.se/
Postat av: Anna - Gravid ♥

Hej!



Nu är jag hemma igen efter en mycket mysig tripp!



Läste här att ni också besökt storstaden..och grönan..Där var vi också in en sväng..Åkte dock inga karuseller. Prövade lyckan vid spelen istället men hade inte allt lika tur som vännen din.. :-(



Hoppas ni har det bra! kram

2010-08-07 @ 10:42:25
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: Mamma Stina

Sv: vad jobbar du med?

2010-08-07 @ 10:48:52
URL: http://minbebis.com/blogg/stina/
Postat av: anki - mamma till jamie

åhh vad fint du har fått det i bloggen :D

2010-08-07 @ 16:59:02
URL: http://ankihansson.blogg.se/
Postat av: Mellansyrran

Snyggt! Kände inte igen mig när jag gick in på din blogg;) Puss

2010-08-08 @ 20:09:21
Postat av: Mellansyrran

Snyggt! Kände inte igen mig när jag gick in på din blogg;) Puss

2010-08-08 @ 20:09:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0