Fredag..

Sol först...sen regn, så vi hann inte ned till stranden. När vi var halvvägs in till Saladan så började det spöregna... lagom kul. Så vi fick åka in till golfrangen för att vänta ut regnet.
här är vi allesammans i tuken utanför rangen...
jag fick låna Veras handduk, för jag frös och så regnade det in lite;)
vera kikar på regnet..
Damen fick byta tunnor ofta...
blev fruktstund för Vera då...
När personalen såg att vi satt där, vinkade de in oss, de sa att vi skulle köra in tuken under deras tak och sen sitta där istället för att sitta och trycka i tuken.. och det gjorde vi... vi tog en varsin öl medans vi väntade och Vera sprang omkring.. jag hade till en början lite svårt att sitta still pga att jag såg så mycket insekter, det var tveskärtar, spindlar, grodor, tusenfotingar, mygg och trollsländor.. till sist kunde jag slappna av lite... fattar inte varför man är så rädd för nått som är så litet...
Men när regnet så småningom började avta, så försvann insekterna.. antar att de inte heller gillar regnet...
När regnet slutat begav vi oss till Saladan.. Där inne var det skaplig översvämning.
Vi fick lyfta över vagnen över vattnet...och båda mina tofflor gick givetvis sönder då oxå;)
När vi kommit över och satt på oss skorna så fick Peter ett tel samtal, och han var tvungen att åka hem och fixa en sak,och jag och Vera fick strosa lite själva.. för att senare försöka ta oss över för att handla på lanta mart!
Vattnet sjönk ganska snabbt undan och vi kom över på ett ställe längre bort.. V och jag handlade tandkräm.mm och sen satte vi oss utanför och väntade på peter.
Vera får hålla sin tandkräm..
självklart ska det sultas och ätas av den..
åhh så gott det var... måste smaka lite mer...
Det var sen en taxichafför som stod bakom mig och stirrade på oss, så jag förklarade att det var tandkräm och han sa att han såg det och fortsatte att stirra konstigt på oss. Det verkade som om han tyckte jag var galen som ger mitt barn tandkräm att sulta på... men vad gör man inte för att hålla sitt barn nöjd när man sitter och väntar...
När peter sen kom gick vi till mocca för glass och den tog vi ihop med m och d och lilla W.. trevligt.. glass får man äta vid dåligt väder...
När vi kom hem hade vi ett fint och städat hus.. härligt.
Nu har vi oxå tryckt i oss rulltårta som vi fått av Sassi till fika.. Thanks Sassie it was really good:)
Nu ska vi natta lill tösen så att hon orkar med ännu mer bus i morgon..
God natt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0