Helgen i Phuket

I helgen var vi i Phuket, där kan man snacka om snacka om spontan resa, vi bestämde oss och sen hade vi 45 min på oss att packa och duscha och det funkade utmärkt, dock blev man lite stressad. Vi åkte med våra grannar som skulle uppsöka sjukhuset där. Vi lämnade Koh lanta vid 4. Vi åkte en minibuss och var framme efter 22, men det var för att vi stannade i krabi och åt, sen körde vi först till sjukhuset och efter det när vi skulle till hotellet så hittade inte chauffören dit, så vi åkte ca tre-fyra varv runt party gatorna i Phuket. Det var mycket folk och mycket party, det är man inte van att se. ( inte när man bor på Koh Lanta.) Sen väl på hotell rummet slocknade vi alla tre.
Dagen därpå var vi redo att se stan, men först tog vi en promenad till stranden och där såg vi en lekpark som V ville leka i.
rutschkana
åkt klart, vad ska jag välja för kul nu?
det blev rutschkanan igen!! Det åktes en del rutschkana.. hon älskade det!
Sen ville hon promt hänga i klätterställningen..
stranden i phuket. Den är mycket mer exploaterad än Koh Lanta.
Vid lunch mötte vi upp J, I och i för mat och dryck, och en sväng i köpcentrat. (trist var det att M ej var med, men hon fick ligga kvar på sjukhuset). Lunch blev det på Mcdonalds:)
Blev inte så mycket shopping som jag velat, men får ta igen det i Malaysia;)
Det var en trevlig dag, hade så ont i benen och ryggen efter dagens promenad. Precis när jag, V och P skulle återvända till hotellet sprang D i fatt oss (våra andra grannar) SÅ vi satte oss ned med dem ett tag och V fick leka lite med Wilma. Vi bestämde middags date med dem.
Vi avnjöt en god middag inne på köpcentrets restaurang gata.
Utanför "ena" ingången. Alla ville tydligen fotas med kaninerna?
För att komma tillbaka till hotellet fick vi ta en promenad genom fest gatan Banglar Road. När vi kom hem somnade vi alla tre snabbt.
När man satt och åt frukost hade jag utsikt över banan trädet. Det var riktigt skönt att sova på hotell, och det som var bäst var att det var sånt sprut i duschen, det gick att tvätta håret ordentligt. Så skönt.
Hem hade vi inte heller bokat nåt, och eftersom fam Devinger/Pehrsson inte hade fått nått svar och inte visste om de skulle stanna en natt till, så tog vi den tidiga färjan hem.
När vi kom till färjeterminalen mötte vi våra andra grannar igen, och tjejerna fick leka, de skulle med samma båt som vi.
Tjejerna Wilma och Vera i väntan på att få kliva på båten.
phi phi- öarna. Där var det båt byte och en stunds väntan.
V njuter av utsikten.
på Phi-Phi. Där åt vi även lunch.
Ett thailändskt barn tyckte att det var väldigt kul att se V sova i vagnen.
Båten från Phi-phi tåg 1 timme och sen var vi hemma. Först tyckte jag att det var jätte skönt att vara hemma i lugnet, men efter några timmar saknade jag människorna och rörelsen, här på Koh Lanta är det väldigt lungt och värre är det nu när det inte är bra väder, men på torsdag skulle det nog spricka upp. får verkligen hoppas på det.
kram

Kommentarer
Postat av: Gammelmormor



Hej Vera vad söt du är utan napp.Ha det roligt med kompisarna. Hälsa mamma och pappa Kram

2010-12-07 @ 12:30:03
Postat av: Mamma till William

Hej vännen.

Fina bilder..Mysigt att komma bort några dagar,mindre skoj för en vän som fick vara på sjukhuset.Kan tänka mig att det är skillnad på rörelsen i Phuket än där ni bor.Ha en skön och mysig vecka framför er.kram kram

2010-12-07 @ 13:04:14
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Mamma till William

Man kan inte hålla sig från sidan att man måste in och titta o svara på vissa kommentarer..Mina favorit bloggar kan jag inte motstår att inte gå in o läsa och lämna en kommentar :)

KOmmer säkert skriva här inne snart igen,,känns som det.

Hur kommer ni fira julen i paradiset? Gumman när det är soligt väder kan du lova mig att sola för mig med,,känns som lita färg på kroppen inte skulle skada hos mig...

Ha det bra snäckan.kram kram

2010-12-07 @ 13:34:36
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Anna

Nej men vilken otur ni har :( Typiskt verkligen att det ska vara så trist väder.

Men det kommer nog snart får vi hoppas. har ni kollat någon väderprognos så ni vet hur det ser ut framöver?

Hur går det med skolan då? har du lyckats komma igen lite efter att du varit sjuk?

ha en bra dag.

Kram

2010-12-07 @ 13:44:58
URL: http://livetmedskorpan.blogg.se/
Postat av: Maria [Fotoblogg]

sv; Tack så jätte mycket.



Härliga bilder ;)

2010-12-07 @ 13:52:50
URL: http://mariaholgersson.blogg.se/
Postat av: Erika - VIKTKAMPEN, -15,4 KG

Tack så mycket! Det kommer komma ett inlägg med mina mål och delmål en annan dag :) Så håll utkik=) kram

2010-12-07 @ 13:53:52
URL: http://junigirl.blogg.se/
Postat av: Mamma till William

Hoppas att solen tittar fram till er nu i dagarna och ni får njuta extra mycket av värmen.Saknar värmen jätte mycket..Här är det kalt och vinter,,mysigt på sitt sätt nu när det är jultiden...

Hoppas att du hittar en röd klänning till din söta dotter,men det lär du nog göra.Om ni ska till Phuket i gen så åk till phuket stad och besök allt shopping centren...För där hittar man allt som kan vara skoj att få med sig hem :) Shopping centret central festival gillade jag jätte mycket.

Ha en skön tisdag söta.kram kram

2010-12-07 @ 14:14:44
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Liw- tisdagsutmaning foto

Vad härligt att komma bort lite, eller ja du förstår nog vad jag menar ;-)



Jo, ÖF är bra grejer, hemma kan hon aldrig bli så tillfreds och stimulerad som där :-)

kram

2010-12-07 @ 14:40:57
URL: http://liwetochvardagen.se
Postat av: Ruth.P

Håller med "gammelmormor" om nappen.

Tycker att Vera har vuxit och blivit så stor

och lite knubbig.

Ha det så skönt i fortsättningen.

Moster Ruth

2010-12-07 @ 15:46:33
Postat av: britta bloggar

Åh vad härligt det ser ut!

2010-12-08 @ 21:58:41
URL: http://brittabloggar.wordpress.com
Postat av: Emmeli

Ni verkar ha det bara bra! :) Och jag vill bara dra iväg själv när jag läser.

Kan tänka mig att Phuket är lite mer turistigt om man jämför med Koh Lanta?

Kram

2010-12-08 @ 21:59:37
URL: http://emmelih.blogg.se/
Postat av: ellenojag

Ser galet mysigt ut och får mig bara att vilja åka till värmen NU!

2010-12-08 @ 22:18:10
URL: http://ellenojag.blogspot.com
Postat av: Anna

Hoppas att solen kommer idag nu då :=)

2010-12-09 @ 07:12:55
URL: http://livetmedskorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0