illa, illa jag mår illa!!

Jag har fått magsjukan. Jag-magsjuka.. jag som aldrig är magsjuk. Det började i måndagskväll, då jag kände att jag mådde lite illa. Tisdag morgon när jag vaknade hade illamåendet inte släppt, men det var inte så jätte farligt. Åt frukost som vanligt, men sen vart det akut toanödigt.. och så höll det på hela morgonen och jag mådde mer och mer illa.. (Måste tillägga att jag avskyr att må illa och hatar att spy..) I alla fall så ringde jag till Peter på jobbet och frågade om vi känner nån i Linköping som är hemma på dagarna som skulle kunna ta med Tyzon på en promenad och ta med Vera och vagnen då med eller om farmor kanske var hemma... Men hon jobbade, men sån tur var Kalle och Patrice och Melvin hemma så de kunde ta Tyzon och även Vera om jag ville.. först kändes tanken på att lämna henne jobbig.. men jag mådde så illa att jag kunde inte roa henne så vid 10.30 kom Patrice och hämtade dem. Jag lade mig i sängen och däckade. Peter åkte hem från jobbet tidigare han var hemma vid två, då gick han och hämtade V och T. Jag låg däckad fram till sen eftermiddagen, rörde mig sakta i sängen pga att det vände sig i magen så fort jag rörde mig. Men jag klev upp och gick lite då bröt det ut.. sen spydde jag resten av kvällen.. det sista jag drack i går kväll, var två glas avslagen cola.. det fick jag behålla. (Peter hade försökt få tag i blåbärsoppa men det var slut överallt) När vi gick och lade oss hade jag ont i hela kroppen och det spratt i mina ben, och jag kände mig febrig. Sen vaknade jag av att jag mådde jätte illa och fick koncentrera mig på att inte röra mig så mycket, givetvis vaknar V då och jag fick väcka Peter så att han kunde lyfta ned V till mig. Tur för mig så sov hon väldigt bra i natt och vaknade bara två gånger. I morse när jag vaknade kände jag mig lite bättre, men jag har mått illa hela dagen och varit riktigt matt i kroppen, men jag har fått behålla allt jag ätit:) Trots det så har jag som sagt inte varit i topp klass, lilla promenaden ute med Tyzon tog mycket på krafterna, så Peter fick komma hem tidigare idag igen.. Hoppas att min kropp återhämtar sig i natt och att illamåendet släpper för pallar inte att må illa.. som jag säger: Jag föder hellre tre barn på raken en att må illa!!!


Kommentarer
Postat av: Linda

Men stackare!! Hoppas verkligen du blir bra snart! Magsjuka e ju bland de värsta man kan ha (av det vanliga vill säga!) Hörde att sjukhuset har fått öppna en hel avdelning för bara vinterkräksjukan, kul o jobba där ;)

Tusen tack! Jag fatta precis hur du mena på din förklaring!

Kul, då ses vi på måndag då! Krya på dig till dess. kramar

2010-02-24 @ 23:49:39
URL: http://brincken.blogg.se/
Postat av: Iza

Usch, det är så hemskt att vara magsjuk! Hatar det! Krya på dig!

2010-02-24 @ 23:58:29
URL: http://izable.blogg.se/
Postat av: jeanette

Hej. Hugo kan nästan äta en stor burk, beroende på vilken smak det är. Gröt äter han till frukost och kvällsmat oxå :) Nej jag har inte kollat upp magen, men ska ringa min bm idag igen. Har haft jätte ont inatt och i morse när jag gick upp blödde jag igen snyft Kram

2010-02-25 @ 08:07:29
URL: http://tattoochick.blogspot.com
Postat av: Sofie

Usch, stackare :/ Hoppas du kryar på dig snabbt.



Sv. Nä, mannen har inte börjat jobba än.. Det är sportlov nu och eftersom att han jobbar som lärare så är han ledig.. Så han har några dagar kvar att ta ut sen. Perfekt! :)

2010-02-25 @ 20:55:33
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0