onsdag

Jepp, nu är det lill lördag.. men idag fanns det inget att fira. Idag skulle jag besikta bilen.. här är den historian:
Började med att vi gick upp och åt frukost, klädde på oss och gjorde oss redo.. ok, inte riktigt så var det.. Vera var klar, jag hade inte klätt på mig kläder för att gå ut, inte heller fixat till mig.. men, men var på väg att göra mig klar.. då bajsar ju givetvis Vera så det är bara att byta.. stressad som jag börjar bli..( i allafall 11.40 hade jag tid, 11 hade jag satt att vi skulle vara ute vid bilen...  hittar inte riktigt dit så vill vara ute i god tid, dessutom DÅLIGT VÄDER!) Var klar i god tid hemma phuu, skulle bara ta nyckeln, då var det bara den ena nyckeln hemma, den sämre, arh.. finns inget att göra, var väl ute straxt efter 11.. Till en bil som är full med snö.. dessutom snö runt hela bilen.. Hade ju Vera i bilbarnstolen i handen.. och var tvugen att gå runt för att låsa upp bilen (mauellt) sen sätta in Vera. Hade ingen borste så var tvugen att dra av all snö med armarna..
Sen när jag sätter mig i bilen, ja då öppnas rutan bak, ut och stänga den.. och så höll det på ett tag.. när jag sen skulle backa ut gick det inte bilen bara slirade, ut och försöka få bort snön.. så höll det oxå på ett tag så ut för fönstret och slirandet, jag höll på att bli tokig.. men till sist kom jag där ifrån kanske 25 över..
Ja, sen när jag äntligen var på väg.. ja då körde jag fel, och hade ingen aning om var jag var.. men hittade till slut.. tur att det inte är så långt dit.. var väl där 11.37.. gick och knappade in reg nr.. sen in i bilen.. jepp då öppnades fönstret igen bara att gå ut och smälla igen det:) in igen.. oj, vad mycket snö jag har på bilen, så jag klev ur och tog bort lite fram. Satt mig i bilen.. tittar upp lite snabbt, där står ju mitt nr.. höll på att missa det.. texten hade hunnit bli liten.. så det hade väl stått ett tag.. trodde jag skulle få vänta längre..
När besiktningen var klar.. ja, då gick ju bilen inte igenom.. 2 fel som vi måste åtgärda inom ett visst datum, sen om besiktning.. blä.. kommer kosta massor.. Men när jag kom hem så stod en postbil (mindre lastbil) nästan på min plats, så fick trixa mig in.. sen höll låset på krågla...andas mickan andas... sen hade jag vera i famnen oxå.. tur var väl det.. man bli så glad när man ser henne..
När vi kom hem var det lunch dags efter det har vi bara tagit det lungt.. plus att jag bakade en kokoskladdkaka.. den blev god:)
När Peter kom hem, gick vi till Priso eller ska jag säga pölsa sig i snön med barnvagn.. Vi handlade mat.. Kvällsmaten här blev tacos.. det var riktigt gott, och efterrätt kladdkaka;)
Nu ska jag kolla lite på tv innan det är dags att krypa till kojs..
Ha en trevlig fortsatt kväll.


Kommentarer
Postat av: Gennet

Det ær en sånn dag dær inget går riktig vei och då ær det gott å ha den lille krabaten i famnen <3

2010-02-03 @ 21:35:41
URL: http://gennetsereche.blogg.se/
Postat av: Johanna

det låter som att det är peters tur att besiktiga bilen nästa gång=)

2010-02-03 @ 21:40:22
URL: http://lillabumman.blogg.se/
Postat av: Mamsen

Så är det att ha bil .Jag ska berätta om min besiktning sen .puss

2010-02-03 @ 22:08:29
Postat av: catrin

haha jag hade också en sån dag igår!! allt gick verkligen fel, dock slapp jag besiktningen av bilen, gustav tog det (också igår:)puss

2010-02-04 @ 09:10:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0