Igår- en underbar dag.

Dagen började med att jag vaknade av att Vera låg och pratade (som alla dagar), det är så härligt att vakna till det, men istället för att prata ett tag och sen försöka få henne somna om, så låg vi och pratade sen gick vi upp och tog ett bad, det gick bra. Hon plaskade som bara den, tyckte det var hur kul som helst. När vi var klara så gick det hur bra som helst att torka och klä på, inget gråt:) Precis som det ska vara och som det har varit, men det var ju ett tag sen...

Efter vårt morgon mys vilade vi lite innan vi tog hundarna på en promenad, för sen skulle vi till Patrice och Melvin på mamma/barn fika. Emma och lilla Nike kom oxå dit, hade jätte trevligt♥

När vi skulle gå dit grät Vera och ville inte ligga ned i vagnen, men sitta gick bra♥

När hon fick sitta var hon nöjd min lilla älskling♥

När vi gick hem, låg hon ned i vagnen och somnade ganska snart. Sov en liten stund när vi kom hem så jag kunde börja plocka lite här, sen kom Peter hem och han tog ut Chico på en promenad så att jag kunde dammsuga.

Gick hyfsat för mig att städa lite igår, för att jag hade nåt kul att se fram emot, Peter hade hittat på nåt, jag fick inte veta vad, men hans föräldrar skulle komma in och vara barnvakt. Så vid 19 tog han mig till restaurang Olympia. Jätte romantiskt, det var en sån fin gest av Peter, älskar han såå mycket. Han tyckte att jag kunde behöva komma ut lite.
Det blev en tvårätters, skulle ha tagit efterrätt men var så mätt av maten. Till förrätt tog jag en plocktallrik och Peter hummersoppa och huvudrätt åt jag fetaostfylld laxfilé med pressad potatis och peter åt kalvfilé och potatisgratäng. Det var super gott. Sen hade han bokat bio åt oss, men eftersom det var andra gången vi lämnar Vera så visste vi inte hur det skulle gå, för förra gången vägrade hon flaskan. Så efter Olympia ringde vi hem och då sov inte Vera hon var grinig fast inte ätit.. och ibland duger bara jag när hon ska sova, så vi bestämde oss för att boka av biobiljetterna, istället för att sitta där i två och en halv timme nervösa för att det inte går bra hemma. Så vi gick till da Klomp och tog en öl i stället, och satt och pratade, det var en helt underbar kväll. Jag blev så glad för den. Man behöver en sån kväll som par.
Peter jag vill att du ska veta hur mycket jag älskar dig♥ Tack så mycket för den härliga kvällen tillsammans med dig, den var toppen.
På vägen hem slank vi in på hemmakväll och hyrde nån film oxå;)
Vera sov när vi kom hem och hon hade varit snäll och somnat efter lite gnäll och prat...
Men i morse när hon vaknade pigg, var man själv ganska sliten... men den här gången var det värt det;)
Hann ju vila lite under dagen när Vera ändå sov.


Idag åt Vera för första gången:) det har jag sett fram emot.Hon fick mosad potatis med mjölk. Det var väl ett litet min spel, men hon spottade inte ut så mycket, tror att hon gillade det ändå.. får se hur det går imorgon...
Äta, känna och klämma!
 gött med mat;)
(andra tuggan)

Vi tänkte att det blir bara en tugga så det behövs ingen haklapp, ki fick vi det blev ju mat överallt ändå hihi.
Nu ska jag snart hoppa i säng.








Kommentarer
Postat av: gammelmormor



hon ser ju nöjd ut så det blir nog bra i fortsättningen Lycka till

2010-01-16 @ 22:39:51
Postat av: Johanna

Herregud så lätt till gråten ja har nu för tiden...tårarna kom när ja läste om eran kväll o vad du skrev till din lille karl:D MYSIGT! ses vi på tisdag? honk honk

2010-01-16 @ 22:52:37
URL: http://lillabumman.blogg.se/
Postat av: cecilie - bloggvärldens mest musikfyllda blogg

naww så söt :D

2010-01-16 @ 23:00:59
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/
Postat av: Linda - Rosa chica

Hej :) jag säljer triwa liknande klockor i bloggen för bara 100 kr. Kolla in har olika färger och dom är helt nya.

ha en bra helg :)

Kram www.rosachica.blogg.se

2010-01-16 @ 23:15:34
URL: http://rosachica.blogg.se/
Postat av: Iza

Åh, så han förstod att du ville ut och äta på resturang som du inte varit på så länge! ;) haha

Och fasen så söt Vera är när hon äter då ;) puss

2010-01-17 @ 13:58:43
URL: http://izable.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jasså ligger hon bara å pratar nær hon vaknar?? Min baby hyler och væcker grannarna... Fina bilder!

2010-01-17 @ 21:47:37
Postat av: V I L J A

Sööt! :)

2010-01-18 @ 14:42:10
URL: http://viljasvarld.blogg.se/
Postat av: Hanna

Gud så söt! :) Kom in hit via Annas sida. Hoppas ni mår bra! :)

2010-01-18 @ 23:17:38
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: Tomasmaja

I searched a long time for such an great article. Thank you very much.

2011-06-10 @ 07:38:47
URL: http://tomasmaja.blogcheapster.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0