torsdag...

Idag tog vi lite sovmorgon.. för Vera grät i natt... ska förklara... när hon vaknade för mat var hon jätte täppt i näsan.. och vi somnade som vanligt, men sen när jag lade ned henne i sin egen säng och jag passade på att gå på toa.. hör jag att det är jobbigt för henne att andas för att hon är täppt i näsan.. så jag lyfter ned henne till mig igen och hämtar koksaltlösning som jag droppar i näsan.. och efter ett tag nyser hon så lite snor åker ut... skönt det var bara att torka bort och nu var det lite lättare att andas... så vi somnade om... Nån timme senare började hon skrika/gråta och det brukar hon inte göra på natten... tidigt på morgonen.. försökte det mesta, men sen var Peter snäll och tog med henne upp för att jag skulle få sova lite... efter nån timme kom han tillbaka med henne.. så då lade jag henne vid mig.. och sen somnade vi och Peter sov nån timme på soffan.. så när vi vaknade (vera och jag) låg vi och pratade i ca 1 timme innan vi gick upp för vi ville låta pappa sova lite..

Så idag har det varit en slappar dag. Tog en promenad på 1 och halv timme ungefär... När vi gick genom skogen gjorde vi som vi brukar... jag håller i chico i halbandet och Peter går in i skogen för att gömma sig så ska Chico få hitta honom sen... Chico blir oftast förkrossad när Peter drar och vill ha full koll på honom... det brukar gå jätte bra för mig att hålla i honom... men idag.. höll jag i halsbandet och chico började rycka för att han ville efter Peter. Ja, på nåt sätt fick han fart och jag tappade fotfästet så han trog ut mig i snöhögen där jag föll ihop och han stck till Peter... där låg jag i diket full av snö... jätte kul.. det tyckte Peter i allafall!!! Tur att jag hade släppt vagnen. Så kan det gå när det är lite snö och halt...

Sen gick vi förbi ett konditori och såg en semla skylt... så vi slank in och köpte oss en varsin SEMLA, till fikat som vi mumsa i oss efter maten... det var super gott... årets första semla...


Kommentarer
Postat av: J o s e f i n e - mamma till Filippa

myheart.se =)

2010-01-07 @ 19:05:47
URL: http://kwamrak.blogg.se/
Postat av: Sofie

Mmmmm.. semla!! :)



Tack för din kommentar om andningslarm. Känns skönt att få lite åsikter från vettiga personer. Inne på familjeliv.se är allt alltid så hysteriskt.



Kramar

2010-01-07 @ 19:30:34
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/
Postat av: Tessan

Ja lite trist med så kallt ute. Oj va gott med en semla! Har aldrig lyckats baka semlor men nu blir jag sugen att testa :)

2010-01-07 @ 20:48:20
URL: http://pilia.blogg.se/
Postat av: Iza

Stackars Mickan, ramla ner i snön! :(

Men tur att du ramlade i det mjuka, och inte ner på isen!

Puss

2010-01-07 @ 20:51:52
URL: http://izable.blogg.se/
Postat av: gennet

Vaddå stackars Mickan... Hon tycker ju om snø men bra att du hade slæppt vagnen!!

2010-01-07 @ 22:19:09
URL: http://gennetsereche.blogg.se/
Postat av: LINA VERONICA

Haha, det är alltid så! Killarna skrattar ihjäl sig när man ramlar i snön eller utan snö också för den delen! ;D Jag ramlade här om veckan och till slut var Robin tvungen att sätta sig ner för att han skrattade så! :P Haha!

2010-01-08 @ 09:56:56
URL: http://linaveronica.blogg.se/
Postat av: Linda

Tack så mkt! ja jag gillar den enormt mkt, ska bara som sagt fylla i färgerna sen när jag inte bär så mkt på lilleman längre, e ingen idé innan för då blir det ju likadant igen..

Nja, igårkväll fick han smaka på gröt oxå o det gilla han nog mera än potatisen, tror han tycker konsistensen e konstig o fattar inte riktigt att man ska svälja men det kommer väl snart, vi har ju bara testat ett par ggr än =)

ne nu ska vi göra oss iordning o gå ner till polarm o pyret rean =)

ha en bra dag!

kram

2010-01-08 @ 10:15:32
URL: http://brincken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0