phuu, vet ej..

Vet ej hur jag ska känna, jag är lugn samtidigt som jag är smått nervös, och jag som är så känslig kommer säkert börja gråta och det vill jag absolut inte. Imorgon ska Vera "opereras", det är egentligen ingen operation.. men det är så de har skrivit på pappret, det tycker jag låter dramatiskt och skapar oro bara det.. nä, hon ska sövas, ska kolla öronen... Ska göra en ganska lång historia kort.. alla som fått barn vet att man gör ett hörseltest ganska så snart efter barnet fötts.. vi gick på ett sånt och det gav ej utslag, så då trodde hon att det kanske var vatten i öronen sen födseln så hon sa att vi skulle komma tillbaka veckan efter och det gjorde vi.. men då såg hon inget heller, så då fick vi en tid då de sätter elektroder på huvudet och hon måste sova, (den tiden fick vi efter några månader), den första gången sov hon inte tillräckligt för att de kunde avläsa nåt... men han sa att man märker på henne att hon hör.. men vi var tvugna att komma på ett till sånt test.. och det gjorde vi och då vägrade hon sova mer en än kort stund trots att hon var super trött, så jag sa att den sek jag går ut från det här rummet kommer hon somna och mycket riktigt det gjorde hon.. så de bad mig dröja någon timme och om hon fortfarande sov så skulle de göra testet igen.. och den här gången sov hon, men det gav ej resultat, men han sa igen att man märker att hon hör, pga att hon pratar högt och lågt och vi vet själva att hon reagerar på ljud, men men... inget finns dokumenterat.. så nu har vi fått en tid och den är i morgon, då ska de söva henne och sen typ skicka ljudvågor och med hjälp av elektroder och på det sättet se om hon hör, vilket vi redan vet, men då får vi veta om det är så att hon kanske hör sämre på ena eller så...
Men som mamma och pappa blir man ändå nervös även om det inte är en riktig operation, hon ska ändå sövas och det finns risker med det med!!
Som sagt hade först inte tänkt göra det för att vi vet att hon hör, men sen tycker vi väl att det är lika bra, i fall att det skulle vara nåt...

Sen vill jag bara säga GRATTIS till min syster son som blir 10 månader idag.. Puss på dig Rasmus!!


sötis♥

 

                                                                                         


Kommentarer
Postat av: Johanna & Tuva

Hoppas allt går bra ! Håller tummarna !

2010-05-04 @ 21:29:32
URL: http://ensamstoltmamma.blogg.se/
Postat av: Marina

Håller tummar och tår sötis! Allt kommer gå bra, det vet jag! Hörs imorn! Puss o kraam

2010-05-04 @ 22:27:16
URL: http://marre10.blogspot.com
Postat av: fam. Andersson - Lindblad

Allt kommer att gå bra! :) hittade en bild på moppen, http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=235912 inte riktigt en sån jag har men samma funktion. Det funkar jätte bra, skönt att kunna torka av med fuktig trasa när hunden drar in en massa bröt oxå ^^ men jag ska komplettera med en sopborste här hemma så jag kan sopa upp allt jag hittar med moppen just nu tar jag upp det med papper, det funkar det med men lite behändigare med sopborste :) haha världsproblem! ;) Lycka till idag! kram

2010-05-05 @ 07:41:23
URL: http://jimmylotta.blogspot.com
Postat av: mamma mina

God morgon gumman...förstår att det är jobbigt när det ska göra undersökningar på mina små,,man vill bara de väl o de inte ska ha ont,,hoppas att det kommer gå jätte bra o snabbt...skoj att ni ska gå på bröllop samma dag som jag står brud ;) ha en så bra dag som möjligen..grattis till killen,,jätte söt bild,..kram kram

2010-05-05 @ 09:38:55
URL: http://blondis81blogg.se
Postat av: Linda

Det kommer gå bra ska du se!! Skönt att få det svart på vitt o veta hur hon hör osv..

Nej, det blev inget öppna igår.. Elliot var inte alls på humör, var JÄTTE gnällig hela dagen, träffade Therese o Emilio en stund o Emilio kunde knappt kolla på Elliot för då grina Elliot.. Vi var där i förmiddags men de var fortfarande ganska gnälligt fast bättre! Tänkte att vi skulle gå dit på måndag igen, Tis ev beror på lite hur mkt jag har hunnit tvätta/packa inför resan.. Men sen tänkte vi börja gå på utedagarna oxå =)

Hoppas allt e bra med er annars!!

kramkram

2010-05-05 @ 13:49:04
URL: http://brincken.blogg.se/
Postat av: johanna

Lycka till imorgon lilla Vera önskar Wilma och hennes Mamma!

2010-05-05 @ 18:09:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0