var helt slut igår..

Var ju upp med Vera till sjukhuset igår, hon skulle sövas. Var helt cool-lugn när vi var där, men tror det tog massor på mina krafter änså för jag var helt slut när jag kom hem. I allafall.. lillan fick ej äta nåt innan vi åkte och straxt innan 8 sövde de henne.. så jag såg på henne att hon var hungrig där en stund innan sövning.. hon tittade på mig lite så mamma var är maten... jag ska ju få frukost. Vi fick ha en pratstund med läkaren innan "operationen" där han berättade vad som skulle hända och så.  Söva henne sen gick bra, både jag och peter var med in... Lite, lite jobbigt var det, men de vet vad de gör:)
Sen blev det några timmars väntan, ca 2 och halv  till 3h , vi hann både äta frukost och ta en fika innan vi gick upp och satt och vänta där ett tag. Vi hade i alla fall fika kompisar och det var riktigt trevligt!! Det behövdes för Peter var inte så prat vänlig, medans jag vill prata massor, alla funkar olika när man är lite nervös... Innan vi fick gå in till Vera på uppvaket fick vi prata med läkaren igen där han berättade om resultaten. Hon har nedsatt hörsel, hon hör nästan "normalt" på vänster öra och lite sämre på höger. Det blev lite som om någon ryckte undan mattan under mina fötter, för att jag inte var beredd på det, för även att man visste att det kunde vara så, så var man ej beredd. Vi vet ju att hon hör, och sen har alla sagt att man ser att hon hör... och hör det gör hon men bara lite sämre. Men nu har jag rest på mig och borstat av mig, så nu är jag på mattan igen. Det blev lite tankar som snurrade i huvudet. Så det kommer att bli hörselapparat, men det tar vi sen.  Nu fick vi ju bara resultaten, vi kommer att bli kallade tillbaka. Sen fick vi gå till våran lilla prinsessa, hon såg så liten ut.. sötisen.. var lite groggy, sen gjorde hon massa miner i sömnen.. men själva uppvalet gick väldigt fort, fick en lite mysstund med henne där innan det var full fart på henne igen.. lite svårt att få henne sitta helt still, hon hade ju slang som satt i handen plus nån som satt på fingret.
När hon vaknat upp lite fick hon fruktpuré, som hon ville sluka så hon fick det i två omgångar.. det var mumma;) Efter ett tag fick hon även piggelin, och det gillade hon verkligen;p och vi tyckte att hon skulle få det efter hon hade varit sövd. När någon timme gått, så fick vi klä på henne och ta bort slangar och så. Även kolla att hon kissade som hon skulle. Efter det gick vi in i nåt avslappningsrum där vi gav Vera välling för att vi skulle se att hon fick i sig som hon skulle.. och det gick jätte bra. Efter det åkte vi hem.
När vi kom hem åt P och jag lunch och V sov i vagnen. Sen vilade vi allihopa ett tag, det var då jag märkte att jag var helt slut.. för V började prata och gnälla så Peter gick upp med henne så de lekte och åt.. medans jag vilade och även jag försökte komma upp kunde jag inte... fast vid 4-5 kom jag upp.. fast jag var fortfarande jätte trött.. så jag tror det tog mer på krafterna än jag trott.

Vera har varit så duktig, i går kväll var det tredje natten i rad vi kunde lägga ned Vera och sen gå och hon somnar av sig själv ensam i rummet... så duktig. Det är jätte smidigt.
Bjuder på en egobild;): 
                                 

Idag ska vi nog gå på babysång eller snart rättare sagt... det är så fint väder ute så får se vad vi ska göra resten av dagen.. nån som har nåt förslag? Ha en bra dag.


Kommentarer
Postat av: mamma mina

Godmorgon pinglan.

Så vacker bild på er...Förstår att det tag på krafterna och tidne som ni fick vänta var all evighet..Men skönt att allt gick bra och de kom fram till att ena örat hörde mindre men det är bra att de fick reda på det så hon får bra höraparat så hon hör och kan prata på som vanligen..jag är så glad att det finns så bra hjälpmedel man kan få...Ha en skön och mysig dag hjärtat.kram kram

2010-05-06 @ 08:50:23
URL: http://blondis81blogg.se
Postat av: Freja

har precis gjort om i mitt vardagsrum och undrar vad du tycker om min lilla make over? :)

Postat av: jeanette

Lilla gumman då =( Jag skulle aldrig kunna se Hugo bli sövd tror jag, puh.. Vilken fin bild =)

2010-05-06 @ 09:42:23
URL: http://tattoochick.blogspot.com
Postat av: gennet

Vældgit fin bild av två otroligt vackra tjejer <3

va duktig du har varit Michaela, klart att man blir sliten nær den lille ska "opereras". Du har sækert varit spænd i kroppen medans du væntade.

Nær du skriver att hon ska få hørselapparat, ær det inni ørat eller kommer hon få en sån som sitter utanpå? Sa dem ngt om at hon kunde mista hørselen nær hon blev ældre?

stor kram till alla tre från galningarna i Oslo :)

Puss vænnen min!

2010-05-06 @ 12:46:27
URL: http://gennetsereche.blogg.se/
Postat av: Marina

Förstår att du blev/trött seg efter gårdagen... det tar mer på krafterna än man tror! Kommer bli toppen med h-apparat, huvudsaken är ju att lilla Vera mår bra och skönt att det upptäcktes så pass tidigt! Ses imorn vännen min! Kraam

2010-05-06 @ 14:54:28
URL: http://marre10.blogspot.com
Postat av: Anna

Gud vilken vacker bild!!! Den där borde du förstora och rama in! Verkligen helt underbart foto på er två...

Kan förstå att det kändes lite jobbigt med sjukhus, sövning och besked från läkare. Dom är ju så små och oskyldiga och man vill ju kunna skydda dom från allt... Men tänk så här - den där hörselapparaten kommer bara att göra livet enklare för henne! Och tur att det upptäcktes så tidigt. Då är det säkert lättare att väja sig vid för hennes del.

Hur har er dag varit då? Hittade ni på något roligt?



Min sambos dotter är 1,5 år så hon är ju fortfarande väldigt liten. När jag och T träffades hade han precis fått veta att hans ex var gravid. Så det har varit turbulent ändå sedan vi träffades kan man säga...

Nej nu ska jag förbereda lite för middagen tror jag. Får bli min favorit idag - lasagne!!!

Kram kram

2010-05-06 @ 15:49:03
URL: http://livetmedskorpan.blogg.se/
Postat av: Linda

Måste hålla med om att det är en JÄTTEVACKER bild på dig och Vera!!

Skönt att det gick bra på sjukhuset iaf! Det kommer bli bra med en hörselapparat sen ska du se! Dom är ju så små nuförtiden så man ser dom ju inte ens..

Vart var det babysång idag? ÖF på måndag?

Hoppas du e piggare imorn! kramisar

2010-05-06 @ 18:20:10
URL: http://brincken.blogg.se/
Postat av: Johanna

Sitter och gråter efter att ha läst ditt inlägg....nedsatt hörsel har ju var o varannan männska kan man tänka...Men ja brukar alltid tänka mig in i situationen...och om Wilma skulle ha det skulle jag tycka det va jätte jobbigt...för det är ju ens barn och när man fantiserar så tänker man dem ju alltid helt hela o friska... det kommer ju följa henne hela livet så förstår att det va tuffa besked för er som gjorde dig utmattad...men så skönt att ni fått reda på det redan nu och att det finns så bra hjälpmedel....och för Vera att hon har VÄRLDS BRA PÄRON=)...Så fina på bilden...Lilla snuttan!

2010-05-06 @ 21:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0