Fisketur och snorkling

Igår (söndag) gick vi upp i ottan för att åka på fisketur. Vi blev hämtade här kl 8.00 av en bil som tog oss till båten. Idag hade vi vädergudarna med oss, vi hade strålande sol. Ca kl 8.30 var vi på båten, för att komma ut till fiskebåten fick vi åka en longtail dit.
Jag såg maneter i havet. Läskigt med spännande att se dem.
båten.
Redo för havet♥
En del fiskar blev det på utresan. Här är Tobbe med sin fisk! Han fick en barracuda!
Här är Peter med sin fångst, det är en kungsmakrill.
Och Johan fick upp en... alldeles för liten fisk att visa här... en pytteliten tonfisk.
Nä, jag hann inte få en bild av detta ögonblick då Vera var upprörd och Peter skötte filmkameran men de andra fotade för fullt, så snart jag får tillgång till ett kort på detta fantastiska ögonblick, lägger jag upp bilden.
melina fick 2 st fiskar här med sin "talang" fisk.
Isabell fisar upp sin "firre" hon vågade dock inte lyfta upp den, den sprattlade för mycket!!
utsikt från båten.
Jag blev lite åksjuk på vägen ut, men sen efter att fått ananas så släppte det, det är tydligen bra mot åksjuka;)
Efter fisket, var det dags för snorkling.
Peter snoklingsfotograf..
fiskar.. jag vågad snorkla jag med, och det var helt fantastiskt, jag som annars är super rädd i vattnet. Det var hur kul som helst, det kommer jag att göra flera gånger.
en ful fisk..? nix bara jag som snorklar...
Men som sagt det var helt underbart!!
Vera med farmor Aino och farfar Tobbe!
På vägen tillbaka blev det tyvärr ingen fisk. Men lika glada var vi för det.
utsikt.
på väg hem efter en härlig dag på havet♥
Land i sikte!
Tack familjen Pehrsson/Devinger och familjen Andersson för en riktigt trevlig och underbar dag♥

Kommentarer
Postat av: Filip

Härligt med fiskeresa! Verkar vara lite mer ordning än på våran resor, för jag såg inga öl :D

2010-11-15 @ 07:11:51
Postat av: Mamma till William

Hej min fina blogg vän..Så härliga bilder.Vi har börjat prata om Usa någon vecka,,,ska bli skönt att komma från några veckor till värmen och bara njuta och rå om varandra..Ha en skön start på veckan fina..kram kram

2010-11-15 @ 11:29:11
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: lisa

och vad mysigt!!är så avundsjuk:)

Sorry att jag inte ringt men de är så lätt att glömma bort att man bara kan ringa på morgonen!!



Hur som helst så ska jag testa imorgon bitti, då är jag ledig!puss o kram

Postat av: Anna

Vad härligt det ser ut! Här hemma är det denna morgon 10 minusgrader, snö och disigt! Så jag tror att ert väder är något bättre hihi

Hur går det för dig med skolan? Funkar det bra med uppkopplingen och så? Har erfarenheter av att internet kan krångla en del där nere... Men hoppas det går fint!

Vad mysigt med lite besök hemifrån också!

Ha en bra dag.

Kram

2010-11-18 @ 07:25:33
URL: http://livetmedskorpan.blogg.se/
Postat av: Britta Bloggar

Åh vad härligt det ser ut!

2010-11-18 @ 23:11:53
URL: http://brittabloggar.wordpress.com
Postat av: Marina

Funka inte så bra i slutet när vi pratade! men får försöka senare i veckan eller så drar ja iväg ett mejl till dig! hade bäst o krya på dig! kraam

2010-11-22 @ 10:00:30
URL: http://marre10.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0