tre dagar..

Som vanligt har jag slarvat med att uppdatera, men dagarna bara springer förbi.. så nu kommer tre dagar på raken.. det är onsdag, torsdag och fredag.
I onsdags fyllde ju Aino år och i present fick hon en matlagningskurs och jag följde med och gick den jag också. Det var skoj,vi lärde oss en hel del. Gruppen välja 5 rätter vi ville lära oss och sen fick vi ett recept häfte med oss som vi så duktigt fyllde i. Vi lärde oss, fried rice, Red curry, Massaman curry, curry paste och friterade bananer med honung.. Snacka om att vi var mätta efter kursen, alla lagar nämligen en portion var.. så vi åt massor av mat!!
här rensas det minimajs;)
klar red curry..
Här puttrar det för fullt...
När vi sen kom hem från matlagningen, var ju våra killar super hungriga för de hade väntat på oss, så vi följde med dem till Elefant (namnet på stället vi satt i hyddan), det blev att vi satt i en hydda igen, riktigt mysigt.
vera klev ju genast upp på bordet och bossade.
sen började hon att dansa!! sötis♥
Sen hittade hon även en kompis att leka med.
Det var våran onsdag det!

Torsdagen var det grått, så det blev en sväng i till Saladan behövde handla hem lite saker. Men tror ni inte så fort vi klev ur taxin i Saladan då kom solen fram. Vi bokade en båt resan vi ska göra på söndag, så håll tummarna för sol och det blev även lunch inne i Saladan. När vi sen klev ur taxin hemma så kom såklart regnet!! Så trippen till marknaden blev inställd, Peter och Melina fick åka dit och handla det som behövdes. Sen kom Sassie över till oss och lärde oss alla göra chicken Cashew och chicken basil, det var kanon gott!!
Det är skoj att lära sig laga nya maträtt.
Här är hela gänget.
Sen avnjöt vi alla middagen som var suverän. Vi fick högsta betyg av karlarna.


Idag var det heller inget kanon väder så vi tog med Peters päron på sightseeing runt ön.
På vägen såg vi apor.. första gången jag ser vilda apor.. snacka om att jag blev fascinerad:
apan tyckte nog att jag var konstig som satt och knäppte hur många bilder som helst;)
Sen gjorde vi lite sightseeing i old town, och där köpte vi hammockar.
myser i hammocken..
Vi stannade uppe på berget med utsikt över havet och åt lunch, det var riktigt gott, och riktigt fin utsikt. De bilderna kommer sen. (väldigt segt nät just nu)
Efter den hela dags turen åkte vi hem till oss och Aino var snäll och lagade mat, jag var uppe och pluggade, har rasat in föreläsningar nu när jag har charter vecka!! Så jag var tvungen att lyssna på det.
Ha en bra fredag kväll, själv ska jag över till grannen och hämta hem min karl, sen ska jag gå och lägga mig, är super trött. V hade ingen bra natt i går.

Kommentarer
Postat av: Emmeli

SV: Ja sånt är skönt att få bortgjort. Dock skulle jag vilja vara i Thai och slippa den här julstressen som kommer!

Ja fantasi har hon då.

Det känns ju lite hopplöst när solen aldrig kommer, men sen i februari saknar man regnet ;)

Kram!

2010-11-12 @ 17:03:28
URL: http://emmelih.blogg.se/
Postat av: ellenojag

Gud va mysigt ni har det, såå sjukt avis ;)

det är en tjej som heter Therese som syr mössorna, jätte fina är dem.. älskar den! gå in på www.mirasmamma.blogg.se så kan du se alla hennes fina mössor :)



Happy Fredag sötisar!

kram

2010-11-12 @ 17:05:30
URL: http://ellenojag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0