torsdag.

I dag har vi inte gjort mycket fast ändå gjort mycket..
Jag har hunnit diska, tvätta.. Vera och jag har varit till bibblan och sen varit och lekt i parken.. Härlig dag och härligt väder.

Glömde berätta om en hemsk händelse jag var med om här om dagen.
Jag var ute och gick med Tyzon och Vera.
Då möter vi en kille och en tjej.. och tjejen håller i en hund.. Någon "kamphundssras" jätte fin hund..
Så när vi passerade drog han lite mot oss.. för att han var nyfiken.. och tjejen rycker i kopplet och höjer rösten åt hunden och säger nej, kom hit mm.. sen drog han lite igen och hon går mot honom bestämt och han ryggar tillbaka med svansen mellan bena... väldigt tydligt att han var rädd för henne..
sen började de gå och hunden tittade bakåt på oss.. och hon sparkar på honom! ( ni som har sett cesar Milan, vet att han petar till hunden på ett spec ställe med foten när han går.) Hon har väl tagit efter och sparkar hunden två gånger på detta sätt och hårt för det hör. ( cesars program säger väldigt tydligt att man ej ska ta efter han metoder)
Stackars hund.. han mådde inte bra där.. Jag visste inte vad jag skulle göra.. men tårarna på mig vällde upp i ögonen och jag blev så ledsen.
Ska man säga till i sånt läge eller?
Med risk för att de börjar skrika på mig.. eller nåt ännu värre.




Kommentarer
Postat av: mamma mindy

Godmorgon söta...Ja det är så svårt att inte låta lbi att inte shoppa till de små.

Men när ni väl är i Thailand så kommer du shoppa så mycket till sessan för det finns så mycket fint till de små..speciellt till tjejer..

Oj det var inte skoj att se den där händelsen med den andra ägaren till hunden,,den sista utvägen är ändå att inte sparka på hunden,,vissa ska inte äga hundar för de är mer rädda för hunden är för sig själva..Ha en skön helg..kram kram

2010-09-03 @ 08:11:27
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Mellansyrran

nej det är hemskt... vissa människor är rent av dumma i huvudet, så e det bara. Ha en bra helg och lycka till på tjejmilen, du har ju en tid du INTE får ta;) hehe. Puss

2010-09-03 @ 08:30:49
Postat av: lisa

ja de är fan helt sjukt! jag anser att man borde få körkort på hund precis som man får med bil..att vem som helst kan skaffa hund är för mig helt jävla otroligt..jag blir så arg när djur far illa, djur kan inte säga till själva när de har ont eller mår dåligt:( ibland skäms man att va människa.



i en sådan situation borde man sätta ett koppel på människan så de får känna hur de känns!!

Men nästa gång säg lite vänligt(så de ej känner sig hotade), att jag tycker inte du ska sparka din hund!!men sånt kan ju va känsligt för vissa..man vet ju aldrig..

Nä fy fan vad mkt jag hade att säga om detta...

Hur som helst så anser jag att djur är mer värda än människan, kanske för att de är ärliga, inte går bakom ryggen, trofasta och kärvänliga!Jag gråter alltid när jag ser djur fara illa:(



Puss o kram

Postat av: Fröken M

Men fy, stackars hund !! Vissa borde inte ha djur :(

2010-09-03 @ 12:55:27
URL: http://frokenmela.blogg,se
Postat av: Iza

jag skulle inte tvekat att säga till. men det är ju jag... jävla människor, usch.. man ska inte skaffa sånna hundar om man inte kan hantera det..

2010-09-04 @ 20:25:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0