Mys helg och riktigt mysig söndag!!

I helgen har jag varit ledig. Riktigt skönt. När jag kom hem fredag kväll så hade Peter en kompis här och de spelade tv-spel, de var dock tvugna att ta en paus vid 22.00 för då är det BB, och det kan jag inte missa;) Sen gick jag och lade mig. Lördag morgon kändes lite seg.. men jag och Vera och Tyzon gick ut och lekte i lekparken och killarna satte upp en hylla sen lirade de lite mer tv-spel. Efter lunch åkte vi till Väderstad, men vi tog ett stopp vid colorama först. När vi kom till V-stad fick vi fika.. gött. Vi försökte leka lite ute men det blåste för mycket. (det fick V verkligen erfara, hon "cyklade" och vinden tog med cykeln, men den tog tvärstopp när den nådde gräsmattan så hon stod på huvudet.. lilla stackarn, det gick bra, hon blev nog mest rädd) Sen lekte vi inne. Peter åkte till Lilla Blackstad och bytte däck på Citronen och med sig tillbaka hade han Måns... så det var full fart på Vera och Måns sen. Men det blev inte så mycket bråk som det brukar;)
På kvällen åt vi middag där och vi hade grill premiär, det var super gott, och alla åt så de nästan var sprick färdiga.
Sen blev det kaffe och after eight;) efter det tackade vi för oss och åkte hem.. då var det efter V:s sov tid.. hon slocknade direkt när vi satte oss i bilen.
Idag, söndag åkte vi och badade på förmiddagen, vi var till simhallen Medley. Och Vera älskade det.. riktigt kul. Så kul att man kan göra nåt sånt hela familjen, man riktigt njuter. När vi cyklade hem hade vi en riktigt trött tjej på cykeln.. Det jag hör är Peter säga: - Sover Vera? Jag känner att nåt (hjälmen) trycker i ryggen! Då har tösen somnat och ligger lutad framåt med hjälmen i ryggen på Peter.
Trött?
Riktigt trött!!!
Det blev sängen för tösen när vi kom hem, och vi åt mat när hon vaknade istället för innan.
Efter lunch åkte vi till Ica Maxi för stor handling, nu har vi börjat göra vecko matsedel.. Hoppas att vi kan hålla det bara;)
Sen har vi lekt och myst.. och till middag åt vi pasta sallad! Gött. Efter middagen gick vi till lekparken, gungade och åkte rutchkana.
Gillar vår lekpark! Och den här rutchkanan är perfekt för Vera.. hon kan springa upp själv och åka själv.. och jag är med som den perfekta åskådaren.. en som inte fick vara åskådare i dag var Peter efter att han sen åkte ett åk med henne var han tvungen att åka hen med. Hon gick upp för trappan sen ropade hon på han så att han var tvungen att gå upp och åka samtidigt med henne.. Det var riktigt skoj.
Nu sitter jag i soffan med en kopp te, Peter ligger i den andra soffan han också med en kopp te, Vera ligger och sover i sin säng och Tyzon ligger och sover på golvet.
Hoppas att ni hade en lika bra helg och söndag som vi!!
Kramar

Kommentarer
Postat av: Carro

Vilken mysig helg ni verkar ha haft...Fina bilder. Tyzon är nog glad att ni är hemma igen. Vi har också varit ute mkt,idag var det riktigt vårväder. Josephine o Vera kommer nog att ha kul tillsammans när de ses nästa gång.

Sista april,det börjar närma sig... =) Ska bli så kul med reunion!! Vart ska vi vara? Ingen som vet som vanligt säkert...men det brukar ju alltid lösa sig. Huvudsaken är att vi ses. Kram

2011-04-10 @ 23:16:46
Postat av: Lotta

Massa mys helt enkelt :o)

2011-04-11 @ 09:42:57
Postat av: Iza

Haha, så himla söt!

2011-04-11 @ 10:58:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0