What a day...

Ja, vilken dag. Började med att vi vaknade, jag och Vera. Peter har redan åkt till jobbet. Sen frukost och tvätta sig och tänderna, smink och på med kläder, ut med Tyzon som tyvärr har varit dålig två dagar han har som haltat på bakbenet (benen) Och det gjorde han i morse med... Måste ringa vet!! I allafall blev en snabb tur ute, bära barn och hundar upp och ned för trappen.. Sen i god tid till dagis.. trots morgon stress från min sida (dock visar jag ej min ängel att jag är lite stressad) fast det släppte när vi var på väg till dagis. Lämnat Vera sen hade jag 2 timmar tills jag började, så jag åkte och tankade och sen till jobbet tänkte sitta av tiden där plus att jag hade några ärenden.. Så jag klev in på jobbet och började ringa vet, tog då upp min almenacka för att skriva in tiden.. då ser jag att jag skulle vara hos tandlälaren 9.20 och nu var kl 9.16 ååhhh NEJ!! Så jag kutar ut försöker förklara för Jenny varför jag springer samtidigt jag försöker lägga på luren till vet och klä på mig. Tandläkaren ligger by the way på andra sidan stan!! Så hoppar i bilen och kör i väg. Lade i pengar i mätaren utan för tandläkaren 9.26 jäklar "lite" försenad!! Med andan i halsen var jag några trappor upp och fick komma in till röntgen!! Phhuu.. sen åkte jag lugnt tillbaka till jobbet!!  Var tillbaka ca 10/5 i 10.
Hann med ärendena oxå och ringa vet! Lagom tills jag började 11.  Sen körde jag på till 15. Sen skulle jag få äran att hämta Vera idag, första gången för mig:) Det var kul. Sewn var det bara hem, hämta andan och Tyzon sen i väg till veterinären för att kolla hans bakben. Vi hade tid 16.30 och kom hem ca 18. Allt tog sån tid.. Vera var som Vera mest, och man kan ej skylla henne.. det kröp i min kropp också för det gick så långsamt.. väntan där inne mellan sköterskan och vet och sen för att vet skulle hämta med. och recept tog det lång tid.. sen ännu längre tid för att få betala. Våran stackars Tyzon har fått diskbråck, så nu får han ej hoppa eller gå i trappor och han blev ordinerad att VILA.. men kan han vila mer än han gör?!:) haha.. Nu får vi hoppas att han blir bättre av med. bara. Vill inte tillbaka. Det var tydligt att veterinären inte gillade mopsar eller människorna som avlar på dem, och så hon gick på om det.. att det var synd om han för hans väck över näsan låg så mycket över att det var minnsan den mest intrykta näsa hon sett.. och sen var jag ju dum och säga hur han reagerade när han blev upphetsad. Då sa hon det är som om vi skulle springa upp för trappor och bara andas genom ett sugrör!!! Ok, nu är det ju inte jag som tryckt in nosen på stackarn.. klart att jag vill att den ska vara mer utåt oxå, inte vill jag att han ska lida. Sen var hon på hans ögon och väcket igen för en annan grej!!
Nu har han fått med. i allafall. Hon tyckte att söva honom för en operation var onödigt p ga hans svåra andning?!? va!
Sen när jag kom hem var jag dö hungrig och kastade i mig mat!! Sen blev jag på lite bättre humör. Sen var det dags för Veras bad (vilket hon älskar) Att söva henne i kväll, var svårare än det brukar.. hon var riktigt ledsen och kom inte till ro.. men till sist somnade hon!
Nu börjar BB, och det ska jag se;)
Hoppas att ni har haft en bra söndag!
Vera och tyzon! En gammal bild!!
Kram

Kommentarer
Postat av: JennyB

Men Mickan...en bra söndag? Du behöver nog vila dig lite efter denna dag ;) Tur att vi har B B att tagga ner till.. Ha ha! Ses imorn, sov så gott nu! Kraam

2011-04-12 @ 22:18:47
Postat av: Linda

Men shit vilken vet.. Vart går ni?

Elliot var oxå väldigt svårsövd idag.. Kvart i elva somna han o vi höll på sen sju att få han o somna.. Måste varit ngt idag ;)



Hoppas du får en lugnare dag imorgon! Kramisar

2011-04-12 @ 23:15:37
URL: http://brincken.blogg.se/
Postat av: Ruth.P

Hej Mickan

Du verkar ha det väldigt jäktigt.Men gör som din

"gamla" moster,sätt lappar på kylskåpsdörren så

ser du vilka tider som ska passas. Synd att ni inte

kunde komma till Uppsala när jag var där,skulle

vara roligt att få träffa Vera.

Ha en fortsatt skön vecka

2011-04-14 @ 12:52:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0