....

Igår hade vi en riktigt mysig dag.. Vi åkte lite tuck och hamnade så långt bort som tucken bar oss.. och det var till same same but different (en restaurang som var super mysig, och de hade super god mat) och stranden där var helt underbar.. dit ska vi fler gånger.
På kvällen fick Vera feber (39.1) stackarn.. tror att det är tänderna.. för hon håller på att få en kindtand.
Idag blev det ju en lugn dag (alltså ingen strand dag) för vera var inte 100 % idag.. så vi tog tucken till old town, skulle kolla upp lite grejer till P päron... sen åt vi en god lunch på mango house..
Vera  drar sin egen vagn.. tro inte att hon vill sitta i den.. hon är ju stor nu..
På vägen till Old town såg vi apor, och när vi åkte hem slogs jag ännu en gång av hur fin omgivningen är här, och jag bara njöt.. Sen när vi vid ett tillfälle saktade ned farten lite vid en kurva tittade jag upp på el ledningarna (om ni varit här förstår ni varför) (elutbildning 1 h, haha) men i allafall.. då fick jag syn på en spindel:
den var inte direkt liten... och jag är livrädd för spindlar, det är den största spindeln jag sett live förutom typ på skansen.. usch, men jag vågade fota.. men jag vågade inte lämna tucken.
Så såg det ut från tucken... sen längst vägen såg vi flera st sådana och deras enorma nät..
ryser lite.. samtidigt som adrenalinet ökar.. kul att få se lite... men ingen orm idag heller..
Efter vi varit hemma ett tag blev vi rastlösa så vi åkte ned och käkade en glass och sen åkte vi och gick ut med en hund, snacka om att man saknar Tyzon då.
Nu blir det film kväll och ett glas rött.
Ha det bra.
kram

Kommentarer
Postat av: Liw

ujja vilka spindlar!

Vilken otur ni har med sjukor där nere. Här är det också kindtänder på g, jäkla ofog för de ställer till både mat och sömn för Mait..

Ha en fin dag!

kram

2011-01-11 @ 15:22:09
URL: http://liwetochvardagen.se
Postat av: Anki - mamma till Jamie

USCH vad läskigt. Vet inte hur jag skulle ha reagerat om det vart jag! HATAR SPINDAL och jag får rysningar i hela kroppen bara jag har en liten här hemma. Kan inte ens döda dem med en tidning. Yyyhhaa! :)



Hur har ni det där nere? :D

Kramar

2011-01-11 @ 19:15:07
URL: http://ankihansson.blogg.se/
Postat av: Anna-Mamma till Kevin

Det var det absolut!¨



Å ni har det bra ser (läser jag)! :)



Kan tro att man kan stöta på ett och annat mindre trevligt djur därnere...



Själv är jag tokrädd för ormar!!



2011-01-11 @ 20:20:31
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: Emma

kan ha missat en hel del här, men hur länge är ni borta? :D

Hoppas ni har det bra.

Kram

2011-01-11 @ 22:35:58
Postat av: jenny✿

Läskig spindel. I vårt hus i hua hin har mina föräldrar sett en och en annan orm. Jag har inte stött på någon än. Kul att bo en längre tid i Thailand.

2011-01-14 @ 21:55:48
URL: http://jenfager.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0