Jag har dykt!!

Igår (Söndag) åkte jag och syrran på en discover scuba diving tur. Där ingick det två dyk med en intruktör samt några få övningar under det första dyket. Det var bas grejer som att kunna fånga upp regulatorn om man tappar den samt tömma masken på vatten i fall det skulle sippra in.
Det var jätte kul att dyka men jag väntar med dykcertet..
Vi såg muränor, clownfiskar, boxfisk, scorpionfisk + massor fler, det var jätte spännande. Just det vi såg två muränor som slogs eller hade parningsritual, den ena var helt utanför sin håla.. riktigt spännande. Sen såg jag även en liten muräna som simmade in i sin håla. Trodde först att det var en orm, men det var det inte.
box fisk
jag gör i ordning masken inför dyket.
Jag och syrran redo för  det andra dyket.
Iza efter två välgjorda dyk.
Jag efter två väl genomförda dyk. (Här med våra diplom)
Vi var så duktiga så vi fick sköta allt i havet själva. Som regulera luften i västen m.m.. Att dyka var en spännade upplevelse som jag gärna gör igen. Men ett extra plus till mig som varit jäkligt vatten rädd, att jag klarade av det här är stort för mig, det hjälpte mig att bli av med mycket av min rädsla.. Det är jag mycket stolt och nöjd över.
Kram

Kommentarer
Postat av: Marina

Gud va duktid du är! Du våga ju knappt va i vattnet själv förut och nu har du dykt! Bra jobbat :) är stolt över dig <3 kraam

2011-01-26 @ 08:11:21
URL: http://Marre10.blogspot.com
Postat av: mamma till William

Hej gumman.Så skoj att du har dykt..Det är helt underbart att snorkla bland alla vackra fiskar och koraller som finns i havet..Kan tänka mig att det är underbarare när man dyker längre ner på havets botten..Ha en skön onsdag söta.kram kram

2011-01-26 @ 11:16:22
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Emmeli

Ja, han gjorde faktiskt en bra föreläsning, dock förstod jag väl inte riktigt poängen men han var riktigt rolig.

Himla kul det lät med dykningen, hade gärna också provat något sånt :)

Kram

2011-01-26 @ 18:25:59
URL: http://emmelih.blogg.se/
Postat av: Carro

Vad modigt gjort av dig Mickan! Jag e oxå värsta badkrukan...jag hade aldrig vågat! Får panik av att bara doppa huvudet under vattenytan. Jag får nog nöja mig med att se fiskar i akvarium. Boxfisken var hur söt som helst! Kramar Carro

2011-01-26 @ 21:50:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0