Man ska inte ropa HEJ...

Igår verkade Vera må bra igen men vi hade en inne dag i allafall för att vara på den säkra sidan..
Dagen innan mådde ju hon inte alls bra och var jätte hängig.. lilltösen
mina trötta älsklingar däckade på golvet i förrgår..
Igår som sagt var mådde hon bättre men ej kanon.
(Igår.. vill så gärna ut att hon spexar genom att sätta på sig byxorna på huvudet)
Så i morse när hon vaknade var det full karuta igen och vi tänkte att idag blir det en dag på stranden, hon var ju inte dålig igår, bara lite hängig men vem skulle inte vara det om man spytt hela dagen innan.. men sen när vi skulle äta frukost vägrade hon att äta, hon tog bara någon tugga av gröten, åt inget av mackan och yogurt som vi sen provade med åt hon bara halva.. Inte likt henne..
Så efter ett tag tänkte jag att hon kanske vill vila för att hon var lite gnällig, så jag tar henne i famnen och vi lägger oss ned -Då spyr hon över mig... Inte jätte mycket, men inte lite... så det var bara för mig att hoppa i duschen. Och Vera blev det fullfart på igen. Och vi tänkte att det måste ha varit det som låg i halsen och det var därför hon inte åt. Men vi sa att vi skulle hålla oss hemma så att vi såg att hon fick behålla maten. Efter någon timme och hon levde rövare hemma.. tänkte vi att vi i allafall kan gå på en promenad.
Och vi gjorde oss i ordning. Hade lite svårigheter att få in ena inlägget i skon...
Det var för att den här grodan låg där i..
Väl ute gick allt bra till en början, men så småningom började V gnälla.
När vi sen var nästan hemma spydde stackarn igen.. massor, sån tur hade vi vatten med oss, så det var bara ta av henne kläderna och skölja av henne, sen ta henne i mina armar och bära henne de sista metrarna hem.. Sen blev det duschen och det gillar hon.. efter hon hade torkats och på med ny blöja, var det full fart igen.. Sen vid lunch vägrade hon att äta.. igen.. Men fortfarande full karuta.. Nu har hon sovit i snart två timmar.. så nu hoppas vi att aptiten kommit tillbaka och att hon får behålla maten..
Barn blir ju så pigga efter de spytt, inte som en annan blir halvt död.. Så hon leker ju på som vanligt och förstår nästan inte varför hon inte får gå ut...
Nu ska jag mysa med min dotter som precis vaknat.. uppdaterar sen om hur kvällen var...
kram allesammans.

Kommentarer
Postat av: Anna-Mamma till Kevin

Stackars! Hoppas du mår bättre nu!



Ja, vi har ett "stort2 år att se fram emot också!

Ska bli såååå härligt att få följa lilla gossens framsteg och utveckling! :-)



Kram

2011-01-03 @ 09:59:39
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: Emmeli

God fortsättning!

Tack, ska göra mitt bästa. Ett tag sen jag gav något löfte nu.

Tråkigt att ni ska behöva vara sjuka! Ni får krya på er och hoppas ni har det bra trots det. Kram.

2011-01-03 @ 19:32:21
URL: http://emmelih.blogg.se/
Postat av: Anna-Mamma till Kevin

Härligt! :-)

2011-01-04 @ 19:01:41
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: Emmeli

Ja verkligen! Man vill verkligen shoppa loss.

Vad skönt att höra då. Får hoppas han kryar snabbt. Aldrig kul att ligga sjuk i den där värmen tycker jag. Härligt att ni äntligen fått sol :)

Kram

2011-01-04 @ 20:29:13
URL: http://emmelih.blogg.se/
Postat av: Anna

Stackars lillan :/ Hur mår hon nu då? bättre hoppas jag... Inget roligt när dom små blir sjuka!

Läste att ni varit till KL också! Ååååh - underbara stad!!! En av mina favoritstäder i världen helt klart! Underbar shopping, och speciellt i China Town :=)

Var ni upp på bryggan som binder tornen samman? Jäklars vilken upplevelse det är!!! Läskigt, men en helt sanslös utsikt över KL!

Hoppas att ni mår bättre nu allihopa och känner er lite piggare!

Kram kram och go fortsättning på nya året

2011-01-05 @ 12:26:35
URL: http://livetmedskorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0