VAB

( en frisk tjej som hjälper till i köket)
I natt vaknade vi av att Vera kräktes. Hon sov då i vår säng så det var bara ta upp henne, duscha av henne... medans P gjorde rent i sängen.. Mitt täcke blev utslängt på balkongen.. så vi fick sen dela på Peters täcke och Veras lilla. I dag är täcket tvättat, men ej torrt än.. blir kanske till att dela i kväll med. Det började nog redan i går kväll hon ville inte äta mat, sen ville hon inte ha välling.. sen var hon och grät i 1 och 1/2 timme innan jag fick henne att lugna ned sig och somna. Så idag fick jag vara hemma och vabba. Nu tycker jag att det får vara nog med sjukdomar här.
Det var lugnt hus här för oss i dag.. inte gjort mycket. Medans jag diskade så fick Vera titta på teletubbies.
Jätte inne i teletubbies... sitter som ett ljus.
Så när jag står och diskar tittar jag ut i vardagsrummet med jämna mellanrum, då satt hon helt plötsligt här:
Man kanske såg bättre därifrån ;)
Vi hoppas att fröken mår bättre i morgon. Hon har ätit dåligt i dag och kräkts några gånger. Stackars liten.. fast i mellan har det varit fart som vanligt. Jag har varit duktig och äntligen sytt Veras gardiner. Så de sitter uppe, det blev jätte fint.
Nu har jag bestämt mig tills loppet den 31 maj, att:
  • Äta sunt, alltså inget godis, ingen dricka, ingen saft, undvika socker alltså! (kanske får unna mig nåt lite på lördagen).
  • Ingen alkohol och försöka undvika kaffe. (funkar det bra, så kanske jag ska försöka hålla det tills tjejmilen, med undantag någon lördag kväll;)
  • Försöka komma ut och röra på mig MYCKET mer!!
Sen får vi se vad det ger för resultat!!
Nu ska jag se BB och till det äter min sambo choklad.. men jag måste hålla disiplin!!
Bjuder på söta blider på mina älsklingar:
kärlek
Puss

Kommentarer
Postat av: Mamma till William & bebis i magen

Godmorgon gumman..Fina bilder på sötnosen.Ha en skön fredag.kram krma

2011-05-20 @ 09:40:01
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: i min lilla lilla värld

Det kommer du klara galant. Bara att ge sig fan på det

2011-05-20 @ 12:27:44
URL: http://saratilling.se
Postat av: Gammelmormor



nu ser jag vem hon släktar på

och gillar att diska en jätte stor kram

2011-05-21 @ 00:04:05
Postat av: Anna & Melody

Hur är det med Vera idag då? Vilken otur ni har :/

Melody har börjat snora som tusan nu. Inte alls bra då vi ska åka utomlands på tisdag morgon... Hoppas det går över tills dess i alla fall.

Ja inredning är superroligt!!!

Vad ska ni köpa för säng till Vera då?

Kram

2011-05-21 @ 12:14:29
URL: http://livetmedskorpan.blogg.se/
Postat av: lisa

heej!



Ser lite av lägenheten nu, trivs ni bra??Tyson ser ut att ha de gött:)

Hoppas ni mår bra!!

kraam från Uppsala

Postat av: Carro

Hej! Skönt att du fick lite gjort i hemmet också med gardinerna när du var hemma och vabbade. Ca 2 månader kvar sen börjar verkligheten för oss också med jobb och dagislämningar. Men det ska faktiskt bli kul att börja jobba på ett sätt.

Hoppas Vera mår bättre snart och lycka till med hälsokosten! Kramar

2011-05-23 @ 11:06:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0